When there's snow in the air

Första jobbdagen på riktigt idag sedan jag kom hem från mitt Urkland. Det var jobbigt att gå upp i morses men tjänar man pengar av att gå upp tidigt, så kan jag gå upp tidigt hela tiden! Det slog mig nu att inte ens då, under mina 6 ½ månader i Urkland så gick jag upp tidigt. Jag menar- 09.30 är ju inte tidigt i sig- hur TIDIGT man går upp utgör ju sig egentligen bara ifrån hur SENT man gick o la sig?! Eller hur?! Fick stå ute i kylan en lång stund innan Stidmon (Städ Simon), Elona, någon tant o Angelica kom...Jeh visst vi träffas 09.00- not...09.25 var dom där o jag var där 08.46...jag fröös. Dagen bestod av städ, städ o städ. Fick rensa brunnarna på detta stället- o det var ett gammalt ålderdomshem så allt hår i brunnarna var gråa- hahah näe men okej, jävligt ofräscht jobb man har ändå! Lunch på "Buffe" på Mässan o sedan tillbaks till städningen.

Hem, snabbdusch, o sedan tåget till Lisebergs stationen- käk på Donken med mamma o sedan avslutades kvällen med den perfekta julshowen framförd av min nya julgud- Peter Jöback. Heeelt ofattbart bra, jag var helt mållös under hela konserten o tårarna rann faktiskt vid två tillfällen. Det ingen visste var hur hårt jag kämpat med att få Peter Jöback att gratta min mamma, men mitt sista kort (att ringa Tommy på RadioCity) misslyckades också men jag hoppas hon är nöjd med kvällen ändå!

Resten av helgen blir det;
Matlagning o städning- lördag
Mamma fyller år- lördag
Mammas kalas- lördag
Utgång ?- lördag
Småjobb- söndag
Extrajobb? -söndag
Lyssna när underbaraste William sjunger i kyrkan- söndag

Isak du förstår iaf varför.

Var på Kungsmässan i onsdags, köpte de perfekta örhängerna för mig.
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0