If today was your last day...

Vad händer vid en panikattack? Ångest och panik är delar av ett alarmsystem som vi alla har och som gör att vi snabbt kan uppfatta och reagera vid fara. Men hos människor med ångestsjukdom är systemet överaktivt och aktiveras utan egentlig orsak. De nervceller som aktiveras vid en panikattack finns i hjärnstammen.
Vid en panikattack skickas nervimpulser uppåt i hjärnan, så att vi upplever stark ångest, och ut i kroppen, där en mängd obehagliga symtom kan uppstå: hjärtklappning, svettning, skakningar, andnöd, kvävningskänsla, obehag i bröstet, illamående, svindel, overklighetskänslor, frossa, rädsla för att dö, etc.

(pfizer.se)



Vad är det med mig? Jag får dra efter andan flera gånger när jag börjar tänka på packningen o det som har m att åka o göra. Vill jag inte eller vad är det för fel? JO jag vill! Jag vill jag vill jag vill. Men mådde jag så här förra året med? Det kommer bli bra! Det vet jag. Men idag skulle jag börja kolla på vilka juveler jag vill ha med mig ner o jag började lipa när jag kollade igenom lådan...eller erm jag menar kassaskåpet. Men jo det här blir bra-
det är bara att lämna som är så j*vla jobbigt.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Du vet att vi alla är kvar här när du kommer hem igen! O du vet att du kommer känna samma sak när du ska lämna turkiet! Du vill åka men inte lämna! Så kommer det alltid va! Men vi finns alltid här även om du är massa mil bort!!

2009-04-20 @ 08:30:10
URL: http://nyblivenmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0