Guess this means youre sorry-you standing at my door

Så var ännu en vecka avklarad, ännu en helg som sprungit iväg utan att man fått något vettigt gjort! Visserligen är det skönt att helgerna o veckorna går fort eftersom jag bara längtar efter sol o värme o Turkiet o allt vad det landet innebär!

Jag fick ju jobbat några dagar i veckan trots att det vart sportlov här, faktiskt riktigt överraskande! I måndags ringde vikariepoolen tyvärr inte men annars har jag jobbat tisdag, torsdag o fredag- dagiset jag jobba på behövde mig inte på onsdagen eftersom hon jag vikarierade för inte jobbade på onsdagar o det var ju bra just den här gången eftersom jag ändå var hos tandis! Men det var iaf jättekul o få jobba på ett o samma ställe många gånger på raken för det händer för det första inte så ofta, o sen så lär man ju känna barnen på ett annat sätt än om man bara kommer dit en dag! Att Linda (Fannys mamma, grannen, Jockes fru, en av dom bästa!) jobbar där gör ju arbetet inte mycket tråkigare. Dessutom så arbetar min gamla klasskompis mamma där (Christian Frosch mamma för er som vet!) o det är ju alltid kul o höra vad Crille varit med om o pysslar med...Dags för en reunion snart tycker jag!

Något som inte vart så kul var att när vi kommit in efter våran 2 timmars lekstund på gården i fredags så ringer telefonen när jag håller på o grejar m mitt enda barn som var kvar då den andra vikarien (som jobbade på avdelningen brevid men var på min avdelning för hon hade bara 2 barn kvar så dom kom över o lekte m oss) svarar i "min" telefon o vem ringer då? Jo hon jag vikarierar för o hon vet ju inte vem som är vikarie för henne så hon tar förgivet att Ellen är för henne, som dessutom är nästan "fast" vikarie där, jobbar på den avdelningen o ber henne arbeta för henne även på måndag (i morgon)...Lite surt att jag lät henne svara i "min" telefon för hade jag tatt det så hade jag ju fått måndagen också- men det blir istället att ha på mobilen o hoppas att Vikariepoolen ringer istället! Dock ska det tilläggas att både Linda o Siljalajnen hellre vill ha mig i fortsättningen istället för Ellen- o det verkar ju lovande eftersom denna Ellen inte pratat m Vikariepoolen på 2 månader utan bara varit på det dagiset!!!



Igår var jag vi inne i Götleborg som sagt o shoppade lite...Sen blev det besök av fanmor o farfan eftersom fanmor fyller år idag. O sedan melodifestivalen m godis o ostbågar (aka. ostkrokar) o sängen tidigt eftersom jag inte mår så bra. Idag har jag inte gjort många knop- besök till Fanny m försenade Alla Hjärtansdag presenter- slappande i köket när farbror o "faster" var här- dock innehöll dagen en rolig trip till Götleborg där jag träffade Anna från Pegasos Planet (Angelicas hotel 2008) en sväng!!! Kulkulkul!!! Nu blir det snart fisk till middag o sen ännu mer slappande o kanske ett glas te...

Saknar dig Jessica!
-Over and out-

Kommentarer
Postat av: Jessica Ebbhagen Yaman

Saknar dig me..o ostkrokar o KAVIAR! :P

2009-02-15 @ 18:27:06
URL: http://metrobloggen.se/jamilja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0