I’m gonna trade this life for fortune and fame

Jesus va veckan har gått fort! Redan torsdag idag o i morgon är det fredag!

Veckans bloggande har inte varit jättekul eftersom jag inte haft jättekul, eller jo förresten- dagen m Tessan väger upp hela tråkiga veckan så min vecka kan knappast ha varit bättre! Eller jo förresten, om Linda också varit hemma (eller kommit hem!!!) hos mig så hade det varit underbart. Men livet är som det är- orättvist. På datorn spelar Coldplay Beautiful World o Christ Martin försöker övertyga mig med sitt "we live in a beautiful world yeah we do yeah we do" men jag köper nog inte den fisken idag! Kollade på Malou efter 10 idag o när man sett hennes program kan man verkligen fråga sig om världen är så himla vacker. Hela veckan har dom tydligen uppmärksammat cevilkurage o idag handlade det om en tjej som våldtagits, slitigt sig loss o sprungit fram mot en taxichaufför som promenerade mot sin bil o skrikit på hjälp men han hade bett henne dämpa sig o gå där ifrån...Istället hade en man stått i sitt fönster o sett förloppet men också sett denna taxichaufför o sett hur han gått in i sin bil o kört där ifrån. Samtidigt hade han sett att våldtäcktsmanen närmade sig tjejen igen o då bestämde han sig att det var dags att ingripa så han tog ett stolsben (från en pall som tidigare under kvällen gått sönder!) o gick ner o räddade flickans liv...Räddade hennes liv? Hur då? Manen hade en fin fin kniv som han mer än gärna visade flickan om hon skrek...Två saker som får en att tänka att världen är ful o smutsig är våldtäckmännen här i Sverige (på alla ställen i världen!!!) o den där taxichauffören som bara lät det gå förbi...Nu spelas istället Besos m El Canto Del Loco- en mycket mer positiv låt som inte får mig att tänka på hemskheter utan mer på min underbara vän Linda. Kom hem nu!



Dagen har inte innehållit sådära jättemycket, förutom Efter 10 då...Har skrivit rätt rejält på den (den andra) underbara uppgift Företaget gett oss o ska väl nu i princip bara skriva in den på datorn så mitt underbara Word kan få räkna tecknen för det tänker jag inte göra själv! Helt otroligt att bara på två dagar så känns det som om jag vore tillbaka i skolan o i smyg gillar jag det nog eftersom jag längtar tillbaka till skolansrutiner ibland...men inte såpass mycket att jag förstår hur folk kan välja att plugga vidare när det finns så mycket annat kul här i världen att göra! Förutom du Isak (o dessutom Annette Laufer) som trots allt släpat sig över halva jordklotet för o plugga- men samtidigt ge sig ut på ett äventyr! Dagens mest äventyrliga sak jag gjorde var väl o mixa mig en smotiee tror jag...Jessica's paket jag skickade kom äntligen fram idag o checka in hur snygg min prins blev i den keps o jacka jag o Angelic köpte till honom (även fast
det var jag som valde eftersom Angelica bor tre timmar ifrån mig) o hur mycket han tyckte om majskrokarna mamma Jessica köpt från Sveariket!



.Nu sjunger Stephen Sparks Out of my league o jag fick nyss ett mail från en av cheferna på Företaget.
-Over and out-

Kommentarer
Postat av: Jessica Ebbhagen Yaman

Men guuuud vilken söt bebis!!! :P

2009-02-26 @ 19:55:15
URL: http://metrobloggen.se/jamilja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0