Spring is in the air

Ojsan hoppsan! Här var det ett tag sedan man uppdaterade bloggen...O så klagar jag på er andra att ni inte uppdaterar (kanske borde ta åt mig av att ingen klagar på mig?)...

Veckan har varit rätt seg- måndagen var jag ju som sagt på intervju (även om det känns som om jag var där för flera veckor sedan) o tisdag, onsdag arbetade jag på både fritids o dagis...Torsdagen spenderades i sängen med en bok (Bilden av pappa) o med Gossip- o OTHavsnitt...Fredagen, då åkte vi till Ullared (jag, mammi, Freddi, Rickard o Madds) och gissa vilka som ringer när jag står o borstar tänderna 630? Jo! Dagiset jag var på i onsdags- vad ville dom? Jo! Att jag skulle jobba...Ajsing...Men jag hade ju redan bestämt mig för att åka till Ullis så...Ullis var helt okej, utan para (pengar) så lyckades jag införskaffa mig lite fina saker (tack mamma!) men jag orkar inte lägga upp bild på det nya nu- dessutom ligger en av tunikorna i tvätten för blä vad den luktade kemikalier...



Åkte till Pekks på fredag eftermiddag o vi käkade tacos o tog en roadtrip till Eriksberg där vi tjingsade på Ia...Har inte träffat henne på mer än 1 år så det var väl läge för det nu kanske?! Vi bowlade (hon jobbar på en bowlinghall), spelade airhockey o biljard o sedan tog vi roadtripen tillbaka till Stenungsund- givande för mig o åka till Stenungsund först o sedan Eriksberg men men...I går kom Angelica hit, hon fyller år i morgon (9/2) så jag o min familj ville fira henne lite...Hon fick en kalasfin väska av päronen o lillbroo o utav mig fick hon en sak jag gjort...Nämligen en "cd-collection of our 4 years togheter", hade pysslat ihop en lite låda o klippt o klistrat dit text jag skrivit ut från datorn så lådan skulle likna en typ samlingsbox (av tex GossipGirl ni fattar?) o sen hade jag gjort cdskivor med bilder från våra 4 år som kompisar...Alla bilder låg i rätt års-följd o hette olika saker som tex. Season 3,1-prom-night, Season 3.2- graduating edition" osv...Uppskattat med tanke på att alla hennes bilder försvunnit från datorn! (Dessutom en ekonomisk present eftersom jag hade alla saker hemma) Vi kollade Melodifestivalen- SKANDAL hela skiten (Ja det kommer från mig, jag som älskar allt va schlager heter!) O sen prövade vi lite outfits (vad passar till vad?) o bikinis vi hittade i min garderob...Kul kul. Vi hittade dessutom mitt gamla döskalle-linne som Angelica ska ha m sig till Turkiet för o använda på PirateCruze i sommar...



Angelica åkte nyss hem o jag har precis bäddat min säng m nya rena fräscha lakan, verkligen vårkänsla utanför dörren nu så jag kände det var tajm för o göra rummet lika fräscht- skulle dock vilja ha in några blommor- typ tulisar- så det blir vårvårvår! Senare blir det shopping åt Jessica o Atakan (o Sara??), som i morgon ska skeppas iväg till Alanya...Ska bli kul o kolla runt bland vällingar o bebisgröt...



Nu väntar en maskin tvätt på att bli upphängd.
-Over and out-

Kommentarer
Postat av: Jessica Ebbhagen Yaman

Trodde vi kommit överens om att alla jobb du får tar du??!!! Lilla gumman, Ullis finns ju kvar. Tänk va jobb ger para för o komma o hälsa på hos mig, för dolmusen är ju sviiiiiiiiiiindyr ;)



Shoppa på du! Hoppas du hittar allt jag vill ha :)

2009-02-08 @ 16:09:54
URL: http://metrobloggen.se/jamilja
Postat av: Anonymus

Gud va snäll du är mot din vän som ger dig ut i den okända världen av bebismat o postar över det till Turkiet...Men har dom inte bebisar där? Är dom inte kända för att ha många bebisar i samma familj? Barnmat borde väl finnas där???

2009-02-08 @ 18:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0