There's no one but you...

När maten o fruktsalladen slank ner försvann energin jag laddat upp för att orka städa klart...Vad hände?

Vaknade runt 0900 o åt en fruktansvärt (men oj så mumsig!) onyttig frukost till tv:n o sedan satte jag igång att städa nedervåningen på vårat slott (läs; radhus)- damma, damsuga, skura toan, fixa i köket...Lovade mig själv en belöning om jag klarade det på 1 timma, belöningen skulle i så fall bestå utav att jag gick o solade solarium...Med 12 minuters miss så bestämde mitt bleka fula ansikte att jag inte var värd det, men att jag behövde det- så jag ringde o gick dit med en gång...Låg i solariumet o tänkte på allt man tänker på här i livet, men mest på hur ordentligt jag skulle städa mitt lilla rum; dra fram sängen o dammsuga listerna, damma ordentligt, vika i ordning allt i garderoben, dammsuga, tvätta golven, bläddra (=vädra på mammas arbetskompis språk) lakanen...I was fit for fight! Tills jag kom hem, åt min underbart goda lunch o avslutade den m fruksallad o turkisk youghurt...Nu är jag dödare än död o vet inte hur jag ska orka städa mitt rum så nogrannt...Får nog bara bli något drag m dammtrasan o dammsugan- eller så tvingar jag mig själv o blir sjukt nöjd efteråt! Det tåls att tänka på.

I morgon åker jag till Persson o Andersson (låter som en dålig komedi, men det e Sandra o Glennsan) o bebusen, sover där tills på söndag o myser med dom...Måste ringa till Turkiet idag också ju! Påminn mig om detta...

-Over and out-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0