Time is going by...

Nyss hemkommen från tandläkaren (för er som inte vet så har jag räls) o där "sas" väl ingenting ovanligt...Dom pratar alltid över huvudet på mig med sina fina tandläkarord "vi gör en klaff där som e lika stor som en Xklaff o sen sätter vi in en B7 där..." Idag sa jag stop (!) vad händer? O då förklarade dom för mig, men det var inget av värde så i fortsättningen ska jag låta dom hålla på att prata sitt egna rövarspråk. Berättade för min älskade (ja hon e underbar!) tandläkare att jag åker 25 april o det är ett beslut jag tänkt igenom noga...O hon förstår mig, hon tycker verkligen jag ska åka- "livet leker o du är ung. Åk Malin! Åk!!!", som hon brukar säga. Gladaste nyheten är att dom kommer få bort min räls på nederkäken tills jag åker, men tyvärr inte överkäken eftersom där ska det bytas ut tänder o grejer så jag får vänta tills jag kommer hem igen...



När vi ändå pratar om Turkiet! När ja arbetade på PW i somras så hade ja en miniklubbschef som hette (heter för hon lever fortfarande) Idha o vi blev verkligen så j*vla bra kompisar!Hon bad mig vara på hennes o Onurs (aka. Glenn från Göteborg) bröllop o grejer...Sen när jag bytte till Cinar brakade helvetet lös mellan Idha o Företaget o Idha bestämde sig (med rimliga skäl!!!!!) för att åka hem till Svea o ta tag i skiten...Samma dag som hon skulle åka var hon hos mig på Cinar (o färgade ögonbrynen där så dom blev ORANGEA mohaha) o vi sa hejdå o hon lovade o ta med sig choklad när hon kom tillbaka...Det var de sista vi sa till varandra- smarta som vi båda är bytte vi inte våra svenska mobilnummer med varandra o sedan dess har jag inte pratat med Idha. Jag har försökt, tro mig! Sms till turkiska nummret, samtal till samma nummer, mail, facebook...allt! Tills igår då jag fått tag i Idhas föräldrars nummer, för jag tänkte att jag kan få hennes turknummer av dom (för hon måste ju ha bytt!)...Men idag fick jag nog veckans gladaste nyhet- kanske tillochmed årets (so far!)- Idha skrev till mig på Resedagboken.se...
(som hon nyligen skaffat så tro inte att ja inte kollat där!)
"Malin vart fan håller du hus? Hur smarta är vi som inte byter telefonnummer med varandra egentligen? Vad gör du? Kom hit o jobba med mig o Onur på vårat hotell o ta med dig Amanda!!! Saknar dig som attan!!!"
Tyvärr jobbar dom ungefär i närheten av där jag fick först av Företaget (Kusadasi) så det går liksom inte för min del...tråkigt nog! Idha o Onur är nog dom underbaraste människorna jag träffat o det hade varit så kul att få jobba med dom, men en annan gång kanske, en annan gång.

Få saker här i livet får en att bli överlycklig, men oj vad detta ynka medelande hamnar på min lista!
Det o en annan hemlighet jag har...

-Over and out-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0