Who let the dogs out?

Jag blir så fruktansvärt förbannad när jag går ute på gatorna i Lindome. Ni lär tro att jag inte har något liv efter ni läst klart detta inlägget- men det har jag inte heller så HA där har ni!

Igår när jag skulle gå till min kära bror så gick jag längs backen upp till centrum o vad är kantat längs hela trottoaren? HUNDBAJS! Sååå jävla äckligt i sin vanliga naturliga form o färg...men som ni alla vet så råder det inte direkt sommar utanför dörren o inte heller har det varit fritt från både snö o regn...Vaddå tänker du? Jo det ska jag tala om för dig- hundbajset (som förresten ska plockas upp av er jävla hundägare- det är liksom därför man producerar en speciell jävla påse till er!!!) intar en färg som jag skulle likna m diarré o verkar få en konsistent av en milkshake (sorry ni som gillar milkshake!). Tycker ni själva serriöst att det ser trevligt ut med hundbajs mot den vita snön? Tycker ni verkligen att det är underbart att vara ute o rasta era fula hundar när ni går samma runda varje dag o ser samma bajshög bli mindre o mindre...Javisst försvinner den, men inte faaan gör den det på 1 dag!



När ni skaffade hunden...vad trodde ni då? Trodde ni att den skulle plocka upp sitt bajs alldeles själv? Trodde ni den skulle på något magiskt sätt inte bajsa? Eller trodde ni helt enkelt att folk i övrigt inte skulle bry sig om att just eran hund bajsade på trottoaren?! Idioter! Så länge jag kan minnas (och jag har inte ens en jävla hund!!!) har det kommit en del ansvar m o skaffa hund, man ska gå ut o rasta den, vaccinera den, ta den till veterinären, ge den massor av kärlek...men det kommer också en del ansvar mot andra människor- man ska tillexempel inte ha hunden okopplad på platser där många människor finns eftersom folk kan vara hundrädda o man ska för det första se till o plocka upp hundbajset när man är ute o rastar hunden. Jag kan hålla med om att ute på en äng i skogen, eller vid en skogsdunge precis vid bäcken- så behöver man inte det...MEN om hundbajset ligger precis vid trottoarkanten så ser jag det som en skyldighet att ni plockar upp det efter er! Har ni inga påsar m er? Fine...men varje gång? Det är ju helt otroligt! O dessutom att så många (av antalet sånnhär mysiga fläckar att dömma) av er inte heller lyckats få med sig en påse verkar ju helt jävla makalöst!

-Nej det är inget illa menat mot alla er söta voffsar där ute- de flesta av er är underbara det är bara synd att eran matte o husse ska vara sånna jävla svin-


Kommentarer
Postat av: Jessica Ebbhagen Yaman

go girl! precis ett inlägg i min stil!

2009-02-26 @ 17:53:18
URL: http://metrobloggen.se/jamilja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0