With your perfection in mind I have to leave you tonight

Äntligen måndag! Oj vad jag älskar dessa underbara dagar! Första dagen på veckan, första dagen av 7- den bara måste ju vara bra eftersom den fick lov att komma först! Dessutom är det den enda dagen som börjar på M så klart att jag (Malin) tycker om den!!!

Ingen telefon som ringde 0800 så jag blev lite besviken jag! Så istället satte jag mig o letade upp lite fakta till arbetet Företaget gett oss, men blev lite frustrerad o skrev ett litet mail o ifrågasatte varför osv...Det skulle jag inte gjort! Fick ett spydigt mail tillbaka och ja, inte blev jag klokare av det! Men strax där efter så ringde min (o!)älskade VikariePool o frågade om jag kunde arbeta 1100-1700 på ett dagis här i Lindome så jag lunkade iväg dit o jobbade mina 6 timmar utan rast...Det var dock frivilligt att inte ha rast, men då hade det blivit 5,5 timmar- o det tyckte tanten på dagiset var fjanterier så hon gick med på att låta mig jobba alla timmar (obligatoriskt att ha 30 minuters rast när du jobbar 5 timmar). Sen när jag precis sagt ja till att arbeta 0730-1600 där i morgon med så får jag sms av grannen, Fannys mamma- Linda som frågar om jag kan jobba ti, on, tor hos dom- AJSING att jag precis tackat ja till detta dagis- så jag skriver tillbaka att jag kan on, tor- men får sen då till svar att då använder dom den vikarien som är där idag (hon Ellen ja skrev om i förra blogget) tisdag/onsdag o så kommer jag dit på torsdag...Så nu har jag jobb i morgon o på torsdag...Hoppas dom ber mig på dagiset i morgon att komma på onsdag med! Visserligen har jag ALDRIG varit med om skrikigare ungar, och jag har aldrig varit med om dagisfröknar som inte vill gå ut! Hela dagen har jag o alla barnen fått vara inne, trots att jag frågade om vi inte skulle gå ut (eftersom om dom är ute så springer dom av sig o gapar inte liiika mycket inne sen)...Men men- dagen har rullat på bra iallafall.



Nu ikväll blir det att läsa lite mer om Turkiet o sedan sammanfatta det jag har o försöka skriva första uppgiften på 1000 ord. Design Simon & Tomas kommer ju dock kl 2000 o det är sevärt!

-Over and out-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0