If today was your last day...


Jaha ja- ytterligare en helg som gått undan utan att något roligt, vettigt eller intressant inträffat. I fredags var bror här o åt middag eftersom Madde jobbade o dessutom var min pappi ute på galej (har kommit fram till att både han o mammi har mer kul än jag!). Men Malin låg under en filt me feber o jätteont i halsen...stackars stackars mig. Jag har fortfarande sjukt ont i halsen, det blir bara värre för var dag som går...Orkar verkligen inte m influensan nu så stanna borta från mig!

Trots att ja är sjuk så tog jag krafterna till att städa hela vårat hus igår, det är min uppgift här hemma o i motbetalning betalar dom min mobilräkning...Fast inte utlandssamtalen som ,ni kanske kommer ihåg mitt inlägg om samtalen i Umeå, blev på en si sådär 500:-...Tur då att min pappi o jag tog bilen HEM till min chef o hämtade min o Angelicas lön så direkt dras 500:- bort till pappas konto...men jag är duktig o tar konsekvenserna av det istället för o gnälla! Dessutom så ska mamma ha 50:- av mig för tunikan på Gina, hade 100:- på kontot som jag överförde idag på morgonen men 50:- får hon i handen när hon kommer hem från jobbet ikväll. Dessutom är jag skyldig pappi 700:- för jag kom på att jag lovat o betala halva Umeå biljetten eftersom han betalade vaccinationerna för mig i våras (o den jag gjorde nu när ja kom hem)...Men pappa sa att ja kan betala dom 700:- när jag får lön i februari så jag kan ha lite pengar innan allt försvinner. Tack pappi. Dessutom har jag ju beställt kläder! DUMMA DUMMA ELLOS.SE!!! Hittade kläder där för 1000 kr, men sen får vi se om allt sitter som jag vill (o eftersom jag är så rik så blir vi inte alls förvånade om dom sitter som smäck!) Gick dessutom in o beställde ett par nya cinos eftersom min moster vägrar sy in mina nuvarande mer än 2 cm, vilket inte skulle göra NÅGON skillnad eftersom dom är överdrivet stora (Amanda- kommer du ihåg när du pröva mina jeans i Lojman? Så sitter dom!)O minimum att beställa på hos Ellos är 200:-, byxorna va på rea o kostade 179:-- så jag köpte en klänning för 95:-...Jaha...de va dom pengarna det. Väskan jag vill ha får jag strunta i, jag behöver faktiskt inte det- har en tillräckligt bra väska här hemma...O den går o använda en sommar till. Sen kan jag önska mig en i julklapp...det gäller att tänka långsiktigt! Dock måste jag köpa mig en ny resväska...ufh va jag måste jobba nu.
Kom igen nu Malin!

Vi får se hur länge pengarna (2850) räcker...som sagt- 500:- redan borta till telefonräkning, 50:- till mamma, 1319:- Ellos.se, vilket betyder att jag har kvar ca 980:-...Dessa ska jag spara...
Önska mig lycka till!

Om en stund kommer Angelica, hon ska sova här tills i morgon o vi ska väl ut på stan...Men my money stays home with my honey...(vem e min honey jag har hemma undrar säkert ni- det gör jag med!)

Kommentarer
Postat av: Denise

du föll för mer än en Nickelback låt ser ja ^^

2009-01-25 @ 20:52:55
URL: http://nizan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0