Love is not a maybe thing...


Oj det var ett tag sedan jag bloggade om mitt otroligt spännande liv! Så här kommer en update på veckan som gått.

Måndag: 08.00- blev väckt av mobilen o VikariePoolen som bad mig arbeta på en skola här i Lindome
                 08.35-13.30 - lärarassistent i klass 3z
                13.30-16.30- fritidsfröken club 3-4
                 hem, tränade, deckade 21.24.
Tisdag: 08.30- jobb på samma skola o första lektionen var gympa m 3x!
               13.30-17.00- Fritidsfröken club 3-4
               hem, tränade, åt fruktsallad, deckade 22.00
Onsdag: 10.00-13.00- skola
                 13.00-16.00- fritidsfröken club 3-4
                 hem, bytte om, åkte till Angelic o hade en sista myskväll m Isak innan hon skulle åka
Torsdag: 08.00- 12.00- Förskolefröken xspåret
                 hem, in till Götleborg o kolla affärer m Angelica- vi träffade Tobias Coster (för er som vet vem han e!) 
                 o vi käka äcklig macka på Åhléns café. Hittade massa fint som ska inhandlas när lönen kommer-
                 inte allt på samma gång men måste köpa väskan innan den försvinner!
                 Hem, tränade, kolla Criminal Minds o sen sängen.
Fredag: Ingen väckning av någon telefon idag- städade, slöade, solade- åkte till Angelica o var där tills
              vi satte oss i bilen o åkte till Landvetter o kramade Isak en sista gång på 1 år- tårfyllt!
              Men Australien kommer göra gott för dig gumman även om det var jobbigt att åka härifrån- 
              vi finns alltid hos dig o du vet att du kommer klara det! Ge inte upp. 
              Hem till Angelica igen o käka thaimat, prata lite me Amanda Maria Malm medans vi vänta på maten.
              Efter käket åkte vi till staden o gick på bio- Bröllopsduellen...Väl värt att se!!!Sjukt bra.

O så har vi dagen D- idag. Idag åkte jag hemifrån 10.25 o mötte Angelica på Nisse där vi tog tåget till Allum (shoppingcenter en bit utanför staden) för där finns VeroModa o VILA. Inhandlades en grå koft-aktig sak o en otroligt fin (kanske lite för fin?) klänning...Blir nog en tripp dit när lönen från städet i december kommer!

Annars allt lungt, Jessica o dom e tillbaka i Alanya (har varit det i ungefär 1 vecka) o dom myser väl där kan ja tänka mig. Att säga hejdå till Isak var tungt, hon är en sån person som gör avtryck i ens liv o hon har gjort rejäla märken i mitt. Känns lite overkligt att hon åkte men 1 års pluggande o sedan kommer hon hem över ett besök o sedan åker hon tillbaka i 2 år...Jag lovar o svär att jag ska göra allt som står i min makt att komma till din "student"...O som ni alla vet är jag verkligen inte den som säger att hon inte ska åka- trots allt är mitt bloggnamn SemelVivis o det betyder ändock "du lever bara en gång" o det mottot har jag börjat leva efter rejält.

Ikväll blir det tacos m grannfamiljen Trögis o min "bebus" (1 år o 1 månad) Fanny...
Over and out- Amanda min arbetskompis.
Puss

Kommentarer
Postat av: Jessica Ebbhagen Yaman

Lät som en skön vecka! Bra med jobb.

Här kokas taze fasulye och snart ska jag till stranden. Ktram

2009-01-18 @ 07:40:27
URL: http://jamilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0