...one day you wake up and you'll sure be missing me

Okej, jag är mellanbarn o jag är tjej. Vilket gör mig till både bortskämd o pappas lilla flicka. Jag klagar i allmänhet inte på att jag inte har det bra, för mina föräldrar är ofta sjukt snälla när det gäller saker jag vill ha o pengar (även om det nu på senare dar trappats ner på det för jag själv anser att jag faktiskt är 20 år o ska inte få allt jag pekar på)...Men något mina föräldrar riktigt ALDRIG gjort för mig som dom ofta gjorde för min storebror...det är att köra/hämta mig till/från kompisar. Jag brukar aldrig ens fråga, för jag vet att svaret oftast blir nej- så jag lägger ut mina få hundralappar på busskort o åker snällt 1 timma tåg/buss för o ta mig till kompisarna (en resväg som skulle tatt 20 minuter om dom kört mig) o väntar sedan mitt i natten på centralen i Göteborg för att dom inte ska behöva hämta mig. Men nu har jag  frågat min familj 3 gånger tror jag, om dom kan köra mig...Först ville jag att dom skulle köra mig till Angelica o det blev av efter många om och men- jag lovar att det var inte lätt att få dom att köra mig...pratade m både mammi, pappi o bigbroo o tillslut så sa mammi o pappi att pappi ändå skulle hämta hem thaimaten från Mölndal så då kan han köra mig- MEN TACK!!! Då blev jag även hämtad senare på kvällen, men inte 1 minut senare än 21.00 (en torsdag så pappi skulle upp m tidningen klockan 0300, o det köper jag!)...Det var 1 gång på ett år.

Andra gången hade mammi nästan ingen bensin i bilen o hon tycker inte om o tanka så jag sa att jag kunde tanka men "nej, nae, njaaa" SKIT I DET tänkte ja o skrev sms till henne att jag tar bussen, ringde bigbroo o fråga om han kunde köra mig men han skulle ju köra Madde o då kunde jag ju åka m till Kungsbacka först o sen kunde han köra mig till Frölunda (det tar ungefär 20 min från Lindome till Frölunda o ungefär 40 minuter från Kungsbacka- det tar ju lika lång tid som tåg/buss i princip) o sen hem för hans del igen...Så jävla krångligt allt ska vara!!! Tog tåget o sedan bussen dit o tåget hem mitt i natten (fick vänta 1h30m på centralen för det gick inget tåg)...3e gången var nu igår, jag frågade mammi om hon trodde att pappi kunde köra mig till Frölunda i morgon igen (nej jag hänger inte mycket där men det är bara dit jag behöver skjuts för det är så jobbigt o ta sig dit) o hon sa "Det tror jag inte om du ska dit vid 1900 för då är det ju faktiskt Trav o grejer på tv"...Men tack så jävla mycket- jag är inte viktigare än några j*vla hästar som springer på tv! Okej jag tar väl bussen då för i helvete...Då tänkte jag att men min bigbroo kan säkert komma o hämta mig, eftersom han hämtar både mammi o Madde när dom ber om det, dessutom tänkte ja inte stanna längre än till typ 1200...men det var väl största skämtet någonsin.

Så jag har bestämt mig nu. Att jag ska ALDRIG igen fråga om min familj kan köra mig någonstans-
för tydligen förmycket begärt att dom kör mig 3 ggr om året.

Jag vet att detta inlägg var extremt ytligt o att jag låter som en bortskämd gnällunge- men det e min blogg o jag tvingar dig inte att läsa den...Jag blir bara så j*vla frustrerad!!!!!!

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0