Put your hands togheter...

 Igår va en oplanerad kväll! Vi missade först vårt tåg 18.23 för att Thaien var så långsam m maten så bigbroo sa att han skulle köra oss in till Scandinavium. Vi var väl klara m maten 18.30 o skulle gå till bilen när mamma tittar på biljetterna o ser att "ajdå- det börjar 18.30...Inte 19.30" som dom sa när pappa var o hämtade ut biljetterna. Jeje, det var ju samma upplaga i år som förra året så jag antar att vi egentligen inte missade sådär jättemycket- o vi hade ju inte betalt för dom heller eftersom pappi vann biljetterna på MixMegapolRadioCity. Madde o broo stannade ett tag o spelade lite WiiFit o efter dom åkt hem åt vi lite räkor o sen gick jag till sängs runt 22tiden för o läsa alla min gamla dagboksinlägg på resedagboken.se som jag skrivit ut. Var klar ungefär 2 timmar senare o då ringde Angelic o tjöta i ungefär 1½ timma...

På måndag är sista chansen för mig att ändra ansökningarna för kommande sommar för Nazar men jag tror jag är nöjd med det jag skrivit nu! 

Första utkast som jag lämnade in skrivtligt o skrev killeransökan till!
1. Kreta
2. Kreta
3. Alanya

Sen ändra ja mig till
1. Kreta
2.Side
3. Alanya

O slutgilltliga blev
1.Side

2.Alanya

3. Kreta

När jag tackade ja till att få erbjudande om säsong 2009 så skrev jag "självklart vill jag arbeta för er även nästa år- men hoppas då på att arbeta som guide o i Side"- så jag tror att min önskan är framgående ganska väl ändå! Får jag Kreta tackar jag nej, det är tyvärr så. Jag vet att jag ville dit först, o i mitt bakhuvud kommer Kreta alltid finnas kvar- jag menar jag har i princip tillbringat varje sommar i halva mitt liv där o det är klart jag vill arbeta på den ön! Men! Ibland får man prioritera saker o ting o jag prioriterar hellre kärlek än arbete...sån e jag. Och NEJ han är inte den största anledningen till att jag vill tillbaka, största anledningen är att jag har ingen aning om vad reseledaryrket är för mig (även om jag vet en del av det) o då känns det bra att välja en destination där jag kan relativt myckte om både landet, folket, språket, kulturen- men framförallt- arbetet. I Turkiet finns också Jessica o Atakan- det gör dom inte på Kreta. O så självklart, jag tänker inte ljuga o förneka det- Veysel finns där också. O om allt blir som vi vill så ska vi bo tillsammans nu i sommar, o pröva fall det fungerar i längden- det fungerade alldeles utmärkt i sommras då vi hade våra nätter ihop det kan jag lova! Men det blir lite mer serriöst än 5 timmar på ett hotellrum om vi flyttar ihop...även om jag hoppas på sånna nätter med- fast i vår egna lägenhet ;) (förlåt för den storebror men ja tvingar dig inte att läsa min blogg!)



Ikväll blir det "akdenizkebab" (medelhavskebab) o annat gott som jag tillagar åt familjen- mums på det!
Puss o kram- omogen banan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0