Shoppoholic...?

Idag kom kläder från Ellos.se, några av dom iaf! Det va mycket fina grejs som trillat ner i påsen o snyggast är nog mina jesus-sandaler som tyvärr är lite för trånga över foten, men jag ska pröva o byta upp dom en storlek så får vi se. Annars beställer jag tillbaka denna försmåiga stl o tänjer ut dom- för alla vet ju att sånt lädertjafs töjer sig i svett o värme,
o det är ju precis där jag tänker spendera min sommar.

Jag börjar bli sjukt nervös inför sommaren nu! Jag menar tänk om dom ringer o säger att "Vi vill gärna se dig som guide på Kreta", vad gör jag då? Jag måste till mitt Turkiet, jag måste till min man. Jag måste till Jessica o Atakan...Jag måste till Side! Det får inte hända- det borde inte hända- men helt ärligt så vet man ju aldrig!!! Det nya oros momentet är nu dessutom att dom ringer o säger "Vi vill gärna se dig som Pegasos Guide, vilket innebär att du är stationerad endast på PegasosWorld"...då frågar jag förmodligen vad det innebär, om jag inte kommer ha utflykter eller nått sånt, det är ju sånna saker jag vill göra! Jag svarar iallafall inte JA på studs om man säger så. Tänk er själva att vara ute på ett o samma hotell hela tiden, jag bodde på PW i 3 månader o var i miniklubben där o det var tufft bara det- men att sitta uppe i lobbyn var eviga dag- det lockar inte speciellt mycket. Men samtidigt är det ju bättre än att jobba i miniklubben, o det är mycket bättre än att inte ha något jobb alls! Ufh jag vet att vi bara kan vänta o se, men jag har tröttnat på o vänta- speciellt eftersom vissa andra fått reda på sina destinationer o positioner. Tycker det är fruktansvärt dåligt att dom säger att "alla ska få reda på det samtidigt" men sen ändå läcker ut till vissa av deras anställda innan...Jeje, hade jag varit en av dom som fått reda på det tidigare så hade jag inte sagt ett ord- avundsjuka heter det. Önskar bara dom kunde ringa/maila så man slapp fundera så mycket, o jag vet att det inte hjälper att fundera heller,
men det är svårt att sluta med det när man är en grubblare som mig.

I övrigt då? Jodå, jag har inte arbetat sedan i onsdags förra veckan (21/1) o det suger lite. Fast ändå inte, eftersom jag har mått halvkasst sen i torsdags. Dessutom har jag haft så ont i halsen o tillochfrån har jag haft feber sedan i fredagskväll...I måndags hade jag så ont i huvudet att jag trodde jag skulle spy när jag va med Angelica, huvudvärken kommer från en punkt i nacken där en såndär medicinsk massör var o pillade i sommras, vet inte alls om det hänger ihop fortfarande- men det gör ont på exakt samma ställe! Lägger jag huvudet på sne (ni vet sådär lite gulligt- fast tänk er mindre gulligt eftersom det är mitt huvud) åt höger så gör det ont långt ner i ryggen o stretchar jag nacken ordentligt (som efter ett träningspass) åt vänster så bränner som om du bränt din hand på spisen längs hela nacken o upp över örat. Trycker du dessutom på den punkten massagemannen var o pilla så får jag huvudvärk direkt, har jag redan huvudvärk så ökar den om jag trycker där. (hur ökar huvudvärk? men hur ska jag annars förklara då?!) Ringde vårdcentralen här i Lindome idag o tanten sa som vanligt att dom förmodligen inte kan hjälpa mig, att det enda som hon TROR hjälper är regelbunden massage, så Marie- vill du öva är du mer än välkommen! Men ska iallafall bli uppringd eight oclock i morgonbitti för tidsbokning (ja tydligen skadar det att ge ut en tid redan idag!) så läkaren får ta sig en titt...Har tänkt en heel del på vården här i Svea- man måste verkligen överdriva o rent ut sagt ljuga om man ens vill att dom ska titta på dig. Jag menar det ska inte vara så, speciellt inte rörande småbarn (nej jag pratar inte om mig själv!), ringer en mamma/pappa o säger att ens barn har haft feber 2 dagar i rad som konstant pendlar mellan 37-39 grader så ska man inte bli ifrågasatt om man verkligen är säker på febern är så hög...Kolla bara på stackarn! Jag kommer tillochmed ihåg hur mamma sa till mig eller min storebror innan läkarbesök att nu får vi säga såhär o såhär för att doktorn verkligen ska förstå att du inte mår bra- det kunde handla om allt till att säga att man varit sjuk mer dagar än sanningen, eller att febern vart högre hemma (även om den säkerligen legat på samma temperatur som hos läkaren)...
Skamligt, tragiskt- men ack så sant!

Igår fick jag ett samtal från en viss Karlsson som undrade om jag ville skicka med hennes föräldrar någonting
till världens bästa Eriksson så på fredag får jag ta mig en tur till Kungsmässan o kolla efter något fint
- kanske en sjal eller nått...En försenad julklapp är hon värd!

Nu blir det...hm...jag vet inte? Denna dagen har gått så SJUKT långsamt. Men mammi är hemma, vi kanske kan åka till Kungsmässan nu, men det är ju högst osannolikt att hon orkar efter en dag på jobbet.

--Puss o kram- möglig banan--

Kommentarer
Postat av: Denise

vilken färg blev det på sandalerna?

jag beställda dom bruna men dom va alldelles för smala så dom skicka ja tillbaka.

jag vill också veta var du ska, även om JAG tkr att du ska ha jobb på Kreta ^^

2009-01-28 @ 18:31:44
URL: http://nizan.blogg.se/
Postat av: Denise

haha! vi köpte samma storlek också!

men det tråkiga är att ja har bredd 40 - 41 men bara 39-40 i storlek så 41 såg ut att vara jätte för långa. ska kolla skor i butik istället å prova.

jo ja vet, jag söker allting nu så ja kanske kommer ut iaf. kvittar vart ja kommer nu, bara det är varmt!

puss

2009-01-28 @ 21:22:42
URL: http://nizan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0