Shoppoholic!!!

Andra paketet kom från Ellos idag, dessutom efter att jag redan varit i affären så jag fick allt traska upp till centrum eng gång till (ja vi kallar det fortfarande det för centrum!) o hämta ut mina killer-cinos, min gorgeous korellfärgade klänning o min bikiniöverdel. Cinosen sitter som ett par cinos ska, men är osäker på om jag verkligen passar i beiga byxor- kanske lite för plane? Men med rätt skor (typ högklackade svarta m guldklack!) o rätt tröja till så kanske även jag kan se skaplig ut i dom. Klänningen kommer bli såå underbar att studsa runt i nere i Turkiet med solbrända ben o sandalklädda fossingar! Men bikinibh kan man ju skänka till någon som inte föddes med två vattenmeloner på bröstkorgen (okej jag kanske inte föddes så men...!) snarare till någon som har, hm va ska vi jämnföra med...., två granatäpplen? Ja, den var förliten- fruktansvärt förliten!
Det var ju lite synd för den är snygg o hade blivit ännu snyggare när man är brun o fräsch!

Jag sitter o pratar m Jessica nu, o det är våran konversation som fick mig att bli sugen på att blogga...för hon bad mig ta en bild på mig när ja har cinosen på mig (så hon kan övertala mig att ja visst passar i dom?!) men jag berätta att jag precis lagt in det i garderoben o öppnar jag den nu så exploderar allting ut ur den! Jaha o varför vill du blogga för det? JO!!! Jag är en av, säkerligen 10000 tjejer, som klagar på att jag aldrig har några kläder att ha på mig när jag ska ut osv...Näe okej, men varför går din garderob knapp att stänga då? Varför flyttar jag ner kläder till en annan garderob när jag köpt något nytt bara för att det ska få plats? Jag är rätt duktig på att slänga kläder, jag inser att "okej jag har inte använt denna på 3år o då kommer jag inte använda de närmsta 3åren heller- släng den!" (jag vet, onödigt att jag köpte den- men det kan jag ju inte veta när jag såg den i affären!) Det har blivit rätt många sådana utrensningar o jag vet att min bigbroo är likadan när det gäller sånt, bara släng skiten om du inte använder det!
Då får du mer plats- o mer plats innebär? ATT DU KAN KÖPA NYTT!!!



Men oftast är det ju inte så, att vi inte har några kläder att ta på oss- det är bara det att man tröttnar på kläderna...man känner att "jag har använt den alla helger jag varit ute o folk tror snart att jag bara har den klänningen, jeansen, kjolen, skjortan...", men så är det inte! Gör om den, sätt ett skärp i midjan...rulla upp ärmarna på skjortan istället för o ha dom nere...ta en annan topp till kjolen så ser kjolen ny ut...hitta nya kombinationer! Nu är det så att jag faktiskt BEHÖVER en vardaglig klänning då jag faktiskt bara har två stycken- så thats my goal- att hitta en vardagligklänning som inte liknar någon av de två jag redan har o det finns en fin på Gina, men den är också i jeansmaterial o jag har redan en jeansklänning...hmm...kanske ska vänta lite till o spana in när ännu mer av vårens mode plockats upp i butikerna.

Spring is in round the corner and I love it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0