1:a advent

Idag är det 3½ vecka kvar till julafton...Undra vad man får av tomten i år? Det viktigaste är inte alls att umgås under jul, utan det viktigaste är vem som får flest paket!


Nej kanske inte, men jag tycker inte om julen speciellt mycket...Det vållar till så många onödiga tjafs och gräl, kanske inte just i min familj- men runt om i Sverige sitter barn och gråter på julafton för att mamma och pappa är fulla och bråkar och skriker. Runt om i Sverige sitter småflickor uppklädda i sina julklänningar och ser sin pappa slå sin mamma, eller mamma slå sin storebror. Nu låter det som jag tror att varenda kotte bråkar på jul, men alkohol, stress och för mycket tid ihop leder ofta till bråk...Tyvärr!


Det är väl dock inte därför jag inte gillar julen, mina jular har alltid varit precis som dom ska- med julgrann, ljus, julmust, skinka o gröt...Men sen min mormor o morfar dog tycker jag hela julen tappat sin poäng. Visst firar vi fortfarande med farmor o farfar- men det är inte riktigt samma sak...Kanske också för att jag blir äldre. Men samtidigt så finns det folk, som är mycket äldre än mig, som fortfarande älskar julen...Och tja, det roliga med julen är faktiskt att få, men speciellt att ge presenter! Idéerna har börjat flytta runt i huvudet och jag är klar med alla julklappar- i huvudet! Sen är det också trixet att få storebror med flickvän att vilja köpa samma saker- då vi köper ihop!


Jag önskar mig i år
Samsung digitalkamera med 2 skärmar
iCurl locktång från Babyliss
Notebock från Raglady
Midjekort skinnjacka
Presentkort på Kungsmässan
Pengar


XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0