Dreams can come true...

...men jag hoppas inte på det! Haha. Det första i detta inlägget kommer nog bara vara roligt för typ 2 personer- Amanda och Pullan eftersom dom är de enda som känner våran Baba och Safer (stavning?). Låt mig bara förklara att Baba är ägaren till våran "stambar" ,Stones, nere i Side och tja- vi har alla våra egna realtioner till honom...Det ska också tilläggas att han inte är någon snygg hotie som vi dreglar över- utan en person som verkligen klär i namnet Baba (pappa på turkiska) och som kör motorcykel och ingår i mc-gänget Anatolian Tigers 



Jag drömde en dröm om Baba, Safer, mig, en gul cyckel-liknande motorcyckel och hans fru (som han inte ens har i verkligheten)...Och någon annan bilkörande turk som jag tyvärr inte kommer ihåg ansiktet på!!! Men det började med att jag o Baba satt på Stones och pratade om att det hade varit roligare i Alanya med allt folk och alla barer och helt plötsligt befinner vi oss i Alanya...Vi går längs gatan och han styr en cyckelliknade motorcyckel, och den var verkligen som en cyckel- liten, gul och med sånt där typiskt amerikanskt styre (högt, silvrigt o med toffsar på handtagen) när jag frågar han varför man kan kicka igång cykeln och han förklarar o visar att det är en motorcyckel. Jag får äran att köra den upp för kullen, men innan jag ger mig iväg så erbjuder han mig...haha...ett rosa Labell läppsyl och säger att "Ja det är egentligen min fru's men jag brukar ha ett extra i fickan för hon blir helt galen om hon glömt sitt"...Jag får läppsyl målat på mina läppar av Baba och sedan gasar jag iväg över kullen! Kör runt en stund o träffar på Safer utanför värsta turkiska tervernan och måste du stänga av motorcyckeln för att kunna prata med honom...Jag kommer inte ihåg mer än det av Safer perioden, men jag kommer ihåg att när jag ska starta den så får jag inte igång den- och jag rullar ner för kullen för jag tänker att Baba måste vara påväg upp o jag kan då bara stanna där han går...Han och hans fru (som förresten "spelades av" Levents, dj'ns, fru) kommer gåendes mot mig på gatan och frun ser att jag har rosa läppsyl på läpparna och blir skiiitsur på mig! Jag får snålåk av någon turk hem som kör mig längs gatorna i Alanya och han säger att han bott där i 20 år men hittar inte ens till hamnen utan min hjälp...Där någonstans vaknar jag och undrar va f*n det är som händer i mitt huvud! Hahah. Sen när jag tänkte på drömmen så kissade jag nästan på mig av skratt.


Annars har jag inte gjort så mycket idag- inget jobb igår eller idag- idag sken ju solen på oss lyckliga svennar så jag vart ute och gick någon timme. Kom hem, kollade tv, åkte o handla med mammsen och kom hem nu o kollade busstider för min tur till Grisen Linus som faktiskt fyller ett helt år idag!!! Helt otroooligt vad tiden går fort och tja jag har lite dålgit samvete för att jag har varit borta under hans första år- men han förlåter mig och vi leker lika bra för det. Värre är det med mamma Sandra, hoppas du kan förlåta mig också och att vi med kan leka lika bra ändå!Vi syns på söndag.



(Grattis min lilla gris- hoppas du får en kalasdag och att mamma faktiskt låter dig klättra in i skåpet!)

Ha en trevlig kväll.Själv ska jag vara barnvakt åt prinskorven, Gurra o prinsessan.
XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0