I REALLY want to work today

Gjorde igår om låten som jag o Amanda klassade som VÅRAN LÅT sommaren 2008- som ni alla vet går den ju "I dont want to work today" o redan förra sommaren sjöng vi (och ja jag vet, resten av världen) "I dont want to work tomorrow..."klatchigt. Men igår kväll när jag var på ett såntdär humör som jag vet alla i min omgivning, speciellt Bea och Veysel, gillar så sjöng jag om texten med "I really want to work today" och ja- jag lyckades för 08.30 ringde poolen upp och bad mig ta mig till ett dagis i Kred så snabbt som möjligt. O SuperSnällaSuper Malin var där på pricken 09.01...snabbare kan jag knappast bli! Tack för skjutsen mamma.


Jobbade från 09.00-15.30, tog inte ut någon rast så jepp där var lättförtjänta (ca) 600:- in på kontot...Lyckan blev när dom även frågade om jag kunde jobba i morgon, onsdag, från 09-17...problem yok! JUST DET!!!!HALLOO. Fick ju tillochmed pratat turkiska så tja, det enda som var skillnaden mot jobbet jag hade för 1 vecka sedan var väl kylan utanför fönsterna...haha. Det var en liten sötnos på dagiset vars pappa var turk (och jo mamman svensk) o vi satt o hade våran lilla egna konversation medans de andra barnen häpnade!Fick även öva lite på min extremt rostiga spanska eftersom jag var DUM nog att säga till det spansk-talande barnet att "joo jag pratar spanska".


Sen blev det livlig disskution angående om jag varit en riktig pirat hela sommaren så tja- i morgon har jag lovat att ta med mig bildbevis till dagis! Det blev en hel del pirat-prat när jag sagt så och kanske 10 teckningar med en piratbåt på...dom liven dom liven.




Jag är extreeemt glad över att få jobba igen och denna vintern satsar jag gärnet på det! Hoppas bara att Superdagiset hör av sig snart för jag lääängtar efter dom!

Ha det fint people.
XXX


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hääärligt med jobb=) Jag tror att det var låtens förtjänst! Då blir det inget ullared på onsdag? Jag ser fram emot lördag då vi ses igen, inga ändrade planer hoppas jag?=) Pusss

2009-11-16 @ 21:23:06
URL: http://nyblivenmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0