Kurban bayraminiz kutlu olsun

Kurban bayraminiz kutlu olsun??

Kurban Bayram/Eid al-Ahda är en offerhögtid som firas under muslimernas sista månad till minne av när Gud tvingade Abraham att offra sin son. Man slaktar ett får som styckas och skärs i mindre bitar. Familjen behåller en tredjedel av köttet, en tredjedel skänker man bort till släkt och vänner och en tredjedel ska man ge till fattiga. Dte som låter mest skönt är att man absolut INTE får lov att bråka under högtidens dagar...som pågår i 3 dagar! Lungt o skönt i de muslimska läderna nu då kan man hoppas! Haha.


Har inte skrivit något kul här på senaste dagarna...för det har helt enkelt inte hänt något kul! Jobbade måndag, tisdag, torsdag och var helt slut efter de passen på dagis! Jag förstår verkligen inte barnen ibland- om jag själv är trött på att höra min egna röst, vad är inte dom då!? Ibland kan jag stå i dörrkarmen o se någon göra något, men jag har redan sagt till den person 350 gånger, o då kan jag känna att "näe säger jag till en gång till så skriker jag för jag är så j*vla trött på mig själv"...Hemskt- men sant!


Fredagen gick i ett, vaknade vid 09 och åkte till Rusta med mamma vid 10. Åkte direkt upp till ICA för att köpa pålägg, var klara där 1053 o tänkte att jag kan lika gärna sätta mig hos tandis o vänta tills 1120- kom in, dom pillade lite, kötpe flour för pengarna som mamma vart tvungen att komma upp med, åkte hem. Mamma o jag fikade och jag fick årets första lussebulle...mums! 1300 gick jag upp till VaccinationsCentralen- fick vänta kanske en kvart o sedan vart det min tur. Hem därifrån och plocka upp alla adventsstjärnor i hela huset och pyssla med adventsljuststakarna- allt för att göra mamma glad!


Natten till idag spenderade jag hos Jossan o Andreas, vi kollade på (bajs)Idol, åt tacos och kollade på någon film på 1an...Idag tog vi en skogspromenad o snodde både, grannris, mossa och en minigrann!Mamma kom o hämtade mig, o idag har jag städat sen 15 o är fortfarande inte klar!Oj oj.


Något kul, iaf för mig, är att jag ska jobba rätt så mycket på det dagiset som jag jobbade på måndag/tisdag!
Jag ska jobba först 3 dagar v50, hela vecka 51 och sen tror jag hon sa 2 hela veckor i januari- älskart!


Jag saknar min digitalkamera!
XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0