Helt snörrit!

Klockan ringde 530 i morses...kul.Gick upp 600 istället.Gött.

Sedan följde en dag på jobbet med utelek, lunch, vila, sopsortering o hemgång.Älskar att börja tidigt o sedan få gå hem, bara det att dagarna känns så meningslösa- som att man inte riktigt gör någon nytta på jobbet.Men men! Älskar att arbeta där, mycket för att barnen är underbara men mest för att alla fröknar är så bra.Det är sån härlig stämmning o jag känner mig som en i gänget trots att jag bara är där ibland.O dom kommer ihåg saker jag berättat o frågar hur det blev med det eller det...Jag gillar att jag o Sofie är lite likgiltiga (ok hon har levt lite mer än mig!) när det gäller tankar om allt!Vi känner inte varandra så väl som jag tycker att jag känner dom andra men ändå kan vi tjöta om precis allt!Idag stod vi o pratade om vi hade haft vår "Mr Big" i livet.


(Have you had your Mr Big?)

I morgon ska jag till ett "nytt" dagis.Eller nytt o nytt.Jag har varit där nångång tidigare innan jag begav mig till Turkiet.Helt snurrigt blev det iallafall!Först fick jag sms om ett jobb i Eklanda 730-1600 som jag tackade JA till...O idag ringde ett privatnummer 1 gång.O sedan fick jag ett sms om att jag INTE skulle jobba i Eklanda.Nehe.Jeje.O sen ringde det privatanummret igen, det var bemaningen of course, o sa att dom ringt MASSA gånger o att jag svarat men att det inte varit någon där.Erm jaha?Iallafall så sa hon "Ja du är ju uppbokad för Eklanda jobbet i morgon!" Jahaaa, svarade jag.Men ska jag jobba där eller inte för jag fick ju precis sms där det stod att jag INTE skulle det?!!" Jahaaaa neeej har du fått det smset?Ja men va bra!Det stod att det inte gick fram!Men du ska INTE jobba där i morgon, men vi har 3 andra jobb åt dig som du kan få välja på" Tack jag tar det i Balltorp eftersom jag varit där förr o för att det är lätt o ta sig dit.Dock även det med tåg o buss men men!

Barn är förresten det sötaste som finns.Idag kom M fram till mig på gården (hon går på den avdelningen jag inte var på idag men varit på förr!) o sa MAALIN o gav mig en kram flera gånger...precis som om hon såg mig för första gången på ett tag...Även om det kanske bara gick 5/10 minuter mellan.

Det blev ju en liten promenation från jobbet, ca 2km, men jag tror ändå jag beger mig ut sedan om det inte regnar.Älskar att promenera!

Fruktsallad efter promenationen blir min promenadmorot om det inte regnar.
Keep rocking



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0