4 dagar sedan sen sist!

Jaha ja- det var ett tag sedan o jag har blivit ombedd att uppdatera mitt liv, eller jag menar blogg! Jag har förståss inget liv att uppdatera, så det blir svårt! Veckan som gått har varit halvt om halvt stressande men oj så underhållande!

Måndagen jobbade jag självklart på kalasdagiset o sedan var det inget mer med det!Tisdagen lika så. Onsdagen var dagen då det small!Jobbade tills 1500 o sedan tog jag tåget kl 1607 för o anlända till Sthlm(!) vid 1900tiden o äntligen få krama min AmandaMariaMalm på svensk mark!Vilken feeling.Haha.Vi tog bussen, som aldrig ville stanna, hem till hennes cozyhus o pratade o målade naglarna (hej tjejor!!!!) tills vi blev utmattade o kröp ner i sängarna.Det blev en hel del tjötandes även då. Men 740 ringde klockan dagen därpå o MalinCeciliaPettersson var rejält nervös!Vi tog bussen 840 o kom fram kl 1000- tur att dom var lite sena annars hade jag legat illa till:P Sedan var jag klar där vid 1200 o då begav vi oss till Amandas jobb där vi droppade min väska o sedan gjorde vi staden osäker fram tills det var dags att kramas hejdååå igen vid tåget som gick 1707-var tillbaks på trygg mark 2210 där världens bästa pappi hämtade mig!

(bjuder på en bild från en exlusiv premiär!)


Fredags morgon spenderades hos tandläkaren där hon, som vanligt, inte kunde svara på NÅGONTING!Blir så förbannad!Allt man frågar om pris, hur länge osv svarar hon "jag kan inte svara på det i dags läget"...näee men jag har haft min jävla tågstation i käften i snart 4 år NÅGONTING borde du veta?!?!?!?!Gah!Var som ett åskmoln när jag kom till jobbet, o ni som känner mig vet att när jag är ARG så börjar jag lipa- vilket jag nästan gjorde när Zeinab (världens mest omtänksamma arbetskompis) frågade vad som hänt.Ta bara bort den för i hvete!Orkar inte mer! Jobbade som sagt, 9000-1630 o efter det trotsade jag snöstormen o gick mina 2km hem.Plockade lite i mitt rum då jag inte packat upp väskan från Sthlm o sedan pratade jag med min make.

Idag började dagen med att vakna till snööstormen som ven utanför fönstret.Lillebror o jag tog 1132 tåget till Kungsbacka för o hämta mina nya superbrillor!Så jävla nöjd!Vi köpte även en blomma till våran sjuka mor o of course blev det ett besök på EspressoHouse (dock faktiskt ingen VanillaLatte utan en ChaiLatte!)Har, om jag inte nämnt det innan, sår på mina honhinnor (aj!) så jag har gått utan linser en vecka- på ena ögat har det försvunnit nästan helt men på det andra finns det fortfarande kvar så idag sa min optiker till mig att köpa en salva på apoteket o åter igen komma tillbaks om en vecka...Dock gör det inget om jag inte får använda linser nu, för jag vill inte!Love my new brills!



(Ö;Tjocka markerande bågar i bruna nyanser RedOrDead)
(N;Silvriga diskretare men ändå inte pilot-liknande Titan)

Efter Kungsbacka blev det till att hjälpa pappsen på taket o skotta ner all snö så att det inte rasar in!Det var en man som dog då hans tak till förådet brakade in då snön vägde för mycket!Extremt hemskt o aktuellt så därför var 5 grannar utav 11 ute o skottade taken idag.http://www.gt.se/nyheter/1.1889910/dog-nar-taket-gav-vika


(Kan påpeka att snön gick mig till knäna när jag stod där- o då var jag inte helt nere!)

Ikväll blire MeloVinFestiValen givetviis o samtal med min make- o just nu sitter jag o irriterar mig på att mina nya glasögon väger mycket på näsan o lyssnar på turkmusik<3


Kommentarer
Postat av: Jessica Ebbhagen Yaman

Vilken vecka du haft! :)

Gillar dina nya glasögon, ja iaf de övre. De undre pilot brillsen har jag svårt för o se på alla människor. Gillar inte modellen helt enkelt, även om jag gillar modellen brillorna sitter PÅ ;)



Puss

2010-02-21 @ 06:46:45
URL: http://metrobloggen.se/jamilja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0