I wish I had...

Jag önskar att jag hade ett liv. Eller jo det är klart att jag har ett liv så sätt- jag har familj, tak över huvudet, en pojkvän som älskar mig o några få stackars personer kan jag kalla för mina vänner. Men "mer" än så har jag inte.
Gud vad jag är otacksam!


Jag är 21 år, pratar spanska, engelska, norska, danska o kan tillochmed retas på finska...Turkiska kan jag också ta mig fram på om jag behöver...O vad gör jag i mitt liv? Jag jobbar, med vad? Efter 3 år på ett turistgymnasium där jag slavat på hotellektionerna så arbetar jag som vikarie inom barnomsorgen i min hemkommun...Jo men visst ska jag vara glad att jag har ett jobb, som jag dessutom tycker är roligt...Men vikarie?Kan jag inte få ett långvik till april månad?Snälla. Jag jobbar måndag-fredag, bättre kan det inte bli. Men när fredagen kommer vad gör jag då? Då går jag hem, o städar hela huset.Varannan vecka tvättar jag golvet också.Kul fredag. Sen på kvällen sitter jag hemma i soffan o käkar räkor med mina föräldrar.Kul.


Lördagen spenderas alltid på ett shoppingställe, oftast är jag för fattig för att handla- för pengarna jag tjänar när jag jobbar måste jag lämna tillbaka till mina föräldrar, då jag levt utöver mina tillgångar innan jag började jobba. Sen kommer jag hem, o är så rastlös att jag håller på att gå i taket. Jag plockar ordning i min garderob eller rensar bland familjens tillhörigheter...o sen är det lördags kväll o då sitter jag i soffan igen, med mina föräldrar.


Visst lever jag ett helt annat liv under sommar halvåret o det är väl förmodligen därför jag tycker det är så extremt jobbigt att inte ha det så nu. Jag ska vara ärlig- jag har inte många kompisar, jag har några få vänner- o jag är evigt tacksam för dom...men vi träffas ju aldrig o eftersom jag inte har några kompisar (kompisar är sånna personer man kan hänga med o hitta på saker- vänner är personer som det inte göör något att man inte träffas jämt för man håller kontakten ändå) så är det jättejobbigt att inte träffa mina vänner.


Sandra- bor utanför Alingsås med sin utsökte son Linus o sambo Glenn
Linda- bor i Spanien
Jessica- bor i Turkiet
Amanda- bor i Sthlm
Pekka- bor i Stenungsund o jobbar jämt
Jossan- bor nära men vi är alltid upptagna,för min del med jobb, då den andra är ledig
Kristina aka Håkan- finns, o kommer aldrig finnas ursäkter till varför vi inte ses!!!
Linnea aka Pullan- bor i Gävle av alla ställen
Alexandra aka Isak- finns egentligen inte så många anledningar till att vi inte ses heller-- men allt kostar pengar, något som vi båda har ont av o vi bor inte på gångavstånd till varandra utan vi båda måste ta buss o att ta bussen kostar.


Ni ser- jag har vänner...men var är alla kompisar?Någon man kan ringa när man har trökigt o fråga om han/hon har lust att hitta på något? Jag har inte gjort något med en kompis sedan kvällen hos Håkan...O ändå är jag bara hemma i Sverige (o ann-träff-bar) ett halvår varje år...o i år kanske jag inte ens kommer hem till vintern...Så om någon av er på "listan" där uppe läser...Vi kanske ska ta tillvara på dessa månaderna som är kvar?O anstänga oss för att träffas lite oftare, även om vi bor långt ifrån varandra så kan man turas om att lägga ut pengarna på att ta sig den andra.


Lördag kväll- skönt att det är söndag i morgon. Då är det snart måndag o då får jag jobba, o träffa någon som man kan kalla för kompis- trots att hon är 35 år har 2 barn o man...så kan man tjöta med henne utan att tänka ordentligt. Klago-inlägget idag. Ha så kul alla ni som har ett liv. Jag är 21 år, klockan är 2233 på en lördagskväll o jag tror att jag ska krypa ner i min säng o sova.


Kommentarer
Postat av: Jessica Ebbhagen Yaman

Önskar jag kunde betala din biljett hit...

2010-01-17 @ 10:05:01
URL: http://metrobloggen.se/jamilja
Postat av: Linnea

<3

2010-01-18 @ 18:22:29
URL: http://linneaeg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0