I wonder what it's all about...

Söndag idag- i morgon är det måndag. Äntligen! Helgen är över o jag har planerat jobb för morgondagen...kan inte bli bättre. På tisdag börjar "helvetet" igen med att vänta på telefonens signaler tidigt på morgonen o hoppas på att det är vikariepoolen...Vem ringer annars vid 0700 tiden till mig?


I fredags städade jag som sagt, som alltid, hela huset- det blev fräsch o fint...speciellt i mitt rum där jag dammsög alla (tror förresten jag blivit muslim för ofta när jag ska skriva "alla" så skriver jag "allah"...ett tecken kanske?) lister o dammtorkade varenda yta!Dammsög sängen, o även bäddmadrassen o vädrade täcke o kuddar i minus graderna! Lördagen spenderades på Kungsmässan, självklart inte heeela lördagen, o sedan på kvällen grillade pappsen kyckling o vi kollade på Patrik 1,5 år- väldigt söt svensk film som jag rekommenderar folk att se!


Idag har vi verkligen spenderat dagen på FrölundaTorg, vi strosade omkring där i 3 timmar tror jag- det blev en fika på DavidBagare o jag införskaffade mig ett par örhängen, en klänning o två bhar på rean!Gott gott. Svängde in på Coop o inhandlade middagsmaten tills ikväll, storebror m sambo kommer hit om en stund: mamma vill införa söndagsmiddag varje söndag- vilket kan vara ganska trevligt tror jag! Min mamma har kanske 20 lådor med tomtar som nu efter jul stod i gästrummet o tog plats så vi var duktiga hela familjen o bar upp dom till vinden istället o inredningsnörd o ordningsnörd som jag är så är jag gladerad för detta! Jag tog också äntligen tag i våra jefla fotografier, som legat på mammas o pappas byrå sedan innan jag åkte, o spikade upp dom på väggen...Var så inne i mitt hammrande att jag även tog de tavlor som ska sitta i Freddes rum- jag fixar allt!


(införskaffade mig äntligen en björnf*tta på rean förra måndagen)


Ikväll blir det biff m pommes o beasås...Dock har jag börjat mitt nya liv, så det blir biff o sallad o kanske lite beasås vid sidan om! I morgon slutar jag helt att äta pasta, potatis o ris...Iaf om det är "vit pasta" o "vitt ris"- endast fullkorn går bra för det körde jag med när jag bodde på Tjörn o gick ner 10kg...Man måste försöka allt innan man börjar på pulver o eftersom jag ska ta körkort så vill jag gärna inte lägga pengar på pulver först- utan körkortet...Frågan är vilket som är viktigast?!


(även denna införskaffades förra måndagen på rean, är egentligen en pyjamas men inte för mig!)


Var förresten en sminkfläck (puckon som prövar vita kläder med 5lager foundation!!) på klänningen, hoppas det går bort i tvätten!


Kommentarer
Postat av: Jessica Ebbhagen Yaman

fina saker du shoppat!

när du e klar med hammrandet kan du komma hit o hammra upp attis tavlor...

2010-01-18 @ 08:09:07
URL: http://metrobloggen.se/jamilja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0