Prövar igen...

Försökte skriva ett inlägg för 10 minuter sedan, men kände inspirationen hålla sig på avstånd o gick in på lite bloggar för o kolla om den ville komma fram...Nja sådär på den fronten.

Igår var ju jag o Kristina på UgglasRevy o den var sjuktbra!Så bra att jag gärna skulle vilja gå o se den igen, en fredag/lördag kväll då man druckit ett glas vin eller två redan innan man kommer dit- humorn var precis i min smak o speciellt akt nr 2 var suverän!Någon som är sugen på att gå o kolla?! Dock ska du INTE jobba dagen efter, utan det ska vara en go kväll med vin o skratt- även om vi hade båda delarna igår så var inte alla gäster, speciellt dom som satt bakom mig, på det humöret...Kanske för att det var onsdag?!Eller så var dom bara jävligt torra! Några andra gäster som var fruktansvärt torra vart Claes Malmberg o Tommy Körberg, då båda två var där i sällskap av varandra o satt så att jag hade full koll på deras ansikten hela tiden- Malmberg skrattade väl till några gånger men han den där Körberg skrattade 1 gång...1 gång på 2,5 timmar-torrboll!Dessutom gick dom innan föreställningen vart slut.

I morgon är det fredag- en bra sådan! Förutom att jag jobbar 715-1400 o måste traska hemifrån 630 cirkus o promenera 2km uppför isbackarna, där jag förresten halkat 2 gånger idag- varav ena jag fick hjälp av två ambulans nissar (tja ena vart ganska söt) eftersom jag trodde jag brutit något, o dom ändå var precis där jag ramlade då de lämnade av någon gammal tant som bodde i hyreshusen där...De sprayade min svullna hand med kylspray o sa till mig att ta det lungt...Berättade att jag ramlat 1 gång innan, o de sa åt mig att ringa bostads-företaget eller vad man kallar det...För det är inte saltat.Hade jag inte ens en tanke på!Trodde bara jag var otroligt dum, men det visade sig att tanten de lämnat av hade ringt efter ambulans då hon hade halkat på samma ställe som mig...Hahah. Nu är handen inte svullen o smärtan har avtagit också- tur att det är vänster handen!

Efter jobbet, som jag vet kommer kännas som om det aldrig tar slut, är det dags för inhandling av lite grönt till kvällens middagsmys med Sandra, Kristina, Pekka, Isak o Jossan...Hoppas på lite vin o tjöt o en trevlig kväll om inget annat! Kul att göra någonting, o dessutom underbart att få träffas!!

Nu ikväll sitter jag barnvakt hos Jögi's, Fanny är sjuk o drömmer massvis- pratar i sömnen o gråter "nej inte ta mmmm..."undrar fall hon försöker säga "inte ta mig"!?Kul är det inte, men gav henne medicin vid 2130 då hon vaknade första gången eftersom hon var bränn het!!!Pluttan. De två odrägliga bröderna sover i sina sängar o här sitter jag medans Linda o Jocke är o kollar in Snabba Cash.Orättvist.Men vad gör man inte?!

Får väl sluta skriva nu, annars slutar ni läsa...Pratade m mamma/pappa förut o dom har regn på Lanzarote- storebrors termometer utanför fönstret i hörnet där blåsten inte kommer åt utan bara solensstrålar vart det 18 grader...varmt.

00.00 räknar jag med att dom är hemma!Jag ska ju upp 530...o dessutom har min katt varit ensam hela dagen igår o idag så jag kan kanske räkna med att han kraffsar på min dörr vid 0300...


Kommentarer
Postat av: Anonym

veysel är trevlig på många sätt och vis dröm min dröm att han bara håller sig till dig

2010-02-01 @ 14:04:28
Postat av: sosso

Nu får du allt skriva lite mer inlägg i din blogg malin! =) Hoppas allt e bra med dig, ska du ner o jobba i turkland igen nu till våren// Peace sosso

2010-02-01 @ 14:59:05
URL: http://vickeylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0