Hälj

Så vart ännu en makalös helg över.Sorligt.

I fredags jobbade jag som sagt till 1600 o sedan blev det SåSkaDetLåta o rekor.Sedan satt jag o pratade med skatt tills 330 tror jag- alldeles för länge vart det iallafall men vi hade så kul o mysigt (om man nu kan ha det på msn?men ni fattar) o vi skrattade mer än vad vi gjort på länge så det var inte lätt att gå därifrån! Kroppen vaknade 20över8 i går morses o ja- kroppen var vaken men frågan är om huvudet inte låg kvar i sängen.Fy fan va trött jag var!Men jag skulle ju ändå plocka ihop cloths till kvällen innan vi skulle åka till TURMässan...Vi tog tåget 1055 o i kön träffade jag underbara Therese Andersson <3 o hennes söta mammsi!Vi träffades igen inne på mässan o där bytte vi nummer o tjötade en stund.Saknat henne!Måste boka in en träff innan 19 april då hon åker till England för kärleken.Mamma o pappa Andersson kommer till Side i sommar o jag har lovat att vara deras personliga guide mot att dom tar med sig lite gott (erm jag ska skriva en lista!) till mig<3

Nazar hade även monter på mässan i år o eftersom jag äälskar Kemal (Nazar's vd) så gick jag ju givetvis dit för o säga hej!Han var lika trevlig som alltid o tyckte det var tråkigt att jag inte kommer tillbaka i år men sa att om jag någongång skulle behöva hjälp så skulle jag inte tveka på att höra av mig.Tänk att det kan skilja så mycket.Han är så go o underbar- blir som en "pappakänsla" när man pratar med honom!Metin bey var också där o det är så kul att han kommer ihåg mitt namn eftersom vi inte träffats jättemycket!Han har varit på Cinar någon gång o visst har vi pratat men ändå- han har så många att hålla koll på...Kemal har ju foton på oss på sitt kontor för o komma ihåg oss så det är inte så konstigt att han vet vem jag är.Tyckte det var kul att dom valt att sätta upp Jens bild i år, förra året satt Heidi o Brunzan uppe men den satt på ett sånt weird ställe att jag inte kunde ta kort på den tillsammans med mig- för då hade jag fått sitta på golvet typ.Men iår gick det bättre.

När vi skulle köpa en dricka på ett av fiken så stod helt plötsligt min Linda där i full kockmundering o bakade pizzor!Hennes kompis Jenny jobbar i köket på SvenskaMässan o hon hade ringt Linda dagen innan o frågat om hon kunde jobba då dom var en kort uppe i fiket...Givetvis.Hon skulle tydligen även jobba idag.Vissa har flyt!Glad för hennes skull men jag blev lite chockad när jag såg henne där!Tröttnade ganska snabbt på att gå där inne, varför kolla på resor när jag inte ska resa?Pratade med Turkietresor om flygstol o det skulle tydligen gå o boka men jag hittade inte så bra på deras hemsida o sen när jag väl hittade så verkade inte mitt datum finnas.Får leta vidare men måste ligga på nu!Det är sjukt nära.

Efter mässan åkte vi upp till Heaven23 o avnjöt deras räkmacka (dom säljer ca 150 000 räkmackor om året endast där uppe,Incontro-Lounge o fiken inne på mässan är inte inräknade, o en macka kostar 175:-) o den vackra utsikten över ett grått o regnigt Gråeborg.Sprang på Jossan o Deas som skulle möta upp min bror o Madde för restaurangbesök utanför mässan o hade sällskap till spårvagen.Tog 2an till Brunnsparken o mötte äääntligen upp Håkan (Kristina), vi strosade runt i affärer o jag införskaffade mig en scarf som jag kollat på ett tag.Sedan blev det fika på Chocolatte tror jag den hette, o sedan hem till hennes lovely apartment där vi öppnade rövinsdunken.Klockan 1900 befann vi oss på Restaurang Vasastan där vi käkade middag o tjötade.Hade aldrig varit där förrut men oj vad det är värt att besöka igen!Maten var jättegod o billig, vinet likaså!Mat o 3 glas rövin för 176:-...Slår aldrig fel!Vi drog vidare till ytterligare ett, för oss båda, nytt ställe Tranquilo...där var det 25 för kvällen men Kristina kände en av bartendrarna så nemas problemas.Dessutom fungerade inte mitt kort så tjejen i ingången bjöd på inträdet o garderoben...tack!O vilket underbart ställe!För det första tror jag att 25år gränsen gjorde det bästa av saken!Älskar att slippa småbarnen när man är ute.Men sen själva baren o allt- dom spelade bara spansk musik o allt var färglatt, plastdraperier o roliga drinkar!Efter ett tag så tog man bort borden o det blev dansgolv.Som jag längtade efter det!Jag o Håkan var först ut- o efter 5 minuter var det smockat!Skillsen från att FÖRSÖKA fylla dansgolvet på Maren sitter kvar,även om vi då nog mest skrämmde folket.Oj vad vi shakeade!Tänkte på min vän LinneaPull o jag bara veet att hon skulle älskat stället!Vid 0130, fast OJ klockan var visst 0230 då vi inte alls haft en tanke på att ställa om den- så tänkte vi ta oss till Nivå men där var det också 25 o mycket elakare vakter trots att Kristina berättade att våra kompisar redan var inne...Tog cheesburgers på donken istället o sedan taxi hem för att där märka att klockan då var 0310...o inte 0210 som vi trodde när vi satt på donken...oups.

Hade sjuukt kul o avslutade våran umgängeshelg med en go frulle innan jag begav mig hem till Lindome för att städa huset.Blev ett sjukt långt inlägg så bilderna kommer ovanför i ett nytt inlägg.

Hoppas vikariepoolen ringer i morgon.Första vecka sedan 9 december som jag inte redan är uppbokad- är lite nervös faktiskt.I kväll blir det grillat o sedan att sova tidigt.Kanske.

Keep rocking.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0