Hey Im a beliver!

Ännu en helg avklarad.I fredags arbetade jag 930-1500 ett helt lagom pass tycker jag!Var rejält mör.O som ni läste i fredags så hade jag extrem huvudvärk.Inte skönt.Den gick tillslut över, o mamma lillebror o jag kollade äntligen på "Så ska det låta" älskar det programmet- eftersom jag älskar musik o quiz!Passar mig prima.Dock slår jag fast vid att "Så ska det låta på spåret" är snäppet bättre...Eller vad tycker ni som vet vad jag babblar om?!


Igår var det lördag...tog tåget till Kungsmässan för o gå till optikern för mina sår som nu är helt borta o jag får äntligen använda linser igen men problemet är att jag vant mig vid glasögon så jag tycker jag ser rolig ut utan dom!Men det är skönt att ha valmöjlighetern iallafall.Efter optikern blev det ett kik in på Gina o en chailatte från EspressoHouse...Skulle även hämta ut min ena stövel som jag lämnat hos skomakarn men det kom jag på när jag satte mig på tåget hem igen...så när pappo frågade om jag skulle följa med o handla middagsmaten så var valet enkelt "Ja om vi åker till ICA Kronan"...(Ica affären som också ligger på Kungsmässan o mittemot skomakarn)...Hämtade ut skorn o betalade 150:- för lite lim!Tacka vetja Turkiet där dom sydde ihop min sandal för 3 lira, motsvarande 15 svenska kronor...Sydde...Inget fusk-lim där inte.


Vi var inne på Kronans fisk o köpte lax som jag snart ska tillaga o dom hade sånna här läckerheter liggandes så pappo köpte oss varsin...<3

Idag tog jag o pappo bilen (jag körde!) till IKEA för o köpa en byrå till mig men ikke fans det någon som kunde få plats i mitt rum o samtidigt se snyggt ut...Jag vet att jag snart åker, men jag tänkte få in alla mina saker i mitt rum istället för o ta upp varenda ledigt utrymme i gaderob o förvaringsutrymmen.Och speciellt så behöver jag mer plats för mina kläder då garderobens lådor inte är tillräckligt.Men som sagt så fanns det ingen som föll mig i smaken även om pappi erbjöd sig att såga av o greja- det blir för mycket jobb för något som inte behövs till 150%...Bättre o kolla vidare.Men jag kände mig grinig o sur redan innan (kanske beror på att jag var uppe till 0300 o vaknade 0800) så jag smsade storebror o fårgade om fika på EspressoHouse...så vi lånade pappos bil o rullade dit.Kollade i någon enstaka affär o sedan blev det stor chailatte o grillad ost o skink smörgås på EspressoHouse.Håkan ringde under tiden o medelade roligheter- hoppas det blir av!Efter samtalet blev det en semelmuffins...måste slutas med om jag vill gå ner de sista 3 kg innan jag åker!Dom ska bort.Har jag klarat dom andra jävla kilorna så klarar jag dom 3 sista med!!!Kanske om jag börjar träna så duktigt som jag gjorde innan?!Haha.


(söndags fika)

Efter Kungsmässan dammsög jag huset o städade mitt egna rum.Skönt o ha det avdammat o dammsugit.Fönsterna stod på vid-gavel o ännu är det ljust ute!Snart ställer vi FRAM klockan o oj va underbart det är. Nu är våren här!

På fredag är det löning.På lördag är det TURmässan o dejt med Håkan.O snart är det middag-lax m linguini o örtsås<3


Kommentarer
Postat av: Annette

Kanske ses på tur mässan på lördag då :) Ska också dit.

2010-03-22 @ 13:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0