Özel bir kalıpta pişirilen hamur tatlısı

...det var svaret jag fick när jag sökte på "Våffla" på Lexins lexikon.

Idag vart det jobb- 800-1600 o oj vilken skön dag!Vi var ute på förmiddagen med uppknäppta jackor o mössor/vantar som smögs upp på utebordet med tillhörande fnitter precis som dom gjort världens bus!Så fruktansvärt underbart o se alla barn slänga av sig mössor/vantar o knäppa upp jackorna- härligast var det nog o se killarna spela bandy!Nu är det verkligen vår här i söder!

På rasten gick jag en sväng bort till KalasDagiset för o skriva på min timrapport så att jag kan få betalt för de mastodont passen jag gjort där.Fick hjälpa en kille på toa då han ropade på mig (trots att han såg mig stå med blåa tossor på fötterna, jacka o scarf)...Sweetipie.Efter rast blev det mellanmål o efter mellanmål gick vi såklart ut igen!Tog först på mig min jacka men insåg rätt snabbt att jag kommer dö om jag ska ha den på mig så jag stod i endast tunn kofta, scarf o skor givetvis...Klockan 1600 gick jag till ICA o mötte lillebror som kom i bara långärmadtröja (ja jo o byxor o skor såklart!)...skickade iväg ett brev som jag glömt hemma o sedan blev det hem till middagsbordet som idag erbjöd "köpesallad".

Fick en härlig pratstund/skrattstund med min skatt som ikväll är o spelar kort (?!) med sina kompisar.Vårkänslorna bara bubblar o jag dööör av längtan!

Just det!Världens bästa "Håkan" (aka. Kristina) ringde förut!Det blir en heldag med henne på lördag o jag längtar!Först ska vi mötas upp inne på TURmässan o gå runt o dra där inne (en tradition sedan barnsben att behålla- inte att hon o jag går tillsammans men att jag går på den!) i några timmar, sedan hoppas jag på att kunna gå hem till henne o ta en snabb dusch eller iaf byta kläder (VÄGRAR använda samma kläder på kvällen då det är så jävla varmt på mässan!) för att vid 1900 infinna oss på Restaurang Vasastan.Ska bli så fruktansvärt kul o hitta på något o eftersom att lönen tillåter det så why not enjoy?Jag åker snart o då blir det inte till att träffas på ett tag!:(
Planen lyder även att jag sover hos henne så jag slipper tänka på tåg osv...Längtar.


Nu ikväll blev det givetvis våfflor framför tvn som det alltid har varit i min familj även det sedan barnsben så varför bryta en tradition o nu sitter jag o funderar på om jag ska stänga av datorn o krypa ner i sängen med en bok eller om jag ska krypa ner i sängen med datorn...hmm.

Måste även nämna att 4 av mina söta vänner har lyckats rejält bra denna veckan!Grattis min Linda till extrajobbet på Scandic!Grattis min Pulla till jobb OCH lägenhet om jag fattade det hela rätt?Grattis till min summersambo  2009 till jobb (och kanske även där lägenhet!)O grattis till min sockertopp Amanda för att du gått ner så mycket!Verkar som denna veckan har gett utdelning.Se bara på min paycheck!

Keep rocking.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0