Solen skiner himmlen är blå...

...vad det är skönt att leva då!Högt i topp går allas humör o det är det som sussen gör!


Helt sjukt hur mycket lättare precis allt kan kännas när man får se solen utanför fönstret!Alla problem känns lite mindre o alla tankar varvar ner o stillar sig lite- kanske dom också sätter sig o solar?Idag känns det inte som något kan stoppa mig!Önskar att man alltid kunde ha sånna här dagar...vilket är omöjligt att ha jämt, för vem vi än pratar om.


Idag vaknade jag återigen utvilad strax efter 0800, det är ju så när kroppen o hjärnan är vana vid att studsa upp 0545 för o promenixa till jobbet på vardagarna- så ju att vakna lite efter 0800 är en lagom sovmorgon ändå!Igår när jag vaknade så gjorde jag frulle o sedan städade jag hela huset- o det gör jag ogärna 2 dagar i rad så idag degade jag mig bara...men det har jag också märkt, då jag har jobbat mycket o hela tiden så blir jag rastlös såfort jag inte hittar på något!Det är såndär riktig jobbig utråkighet som gör så att man nästan vill gråta...Igår kom Linda hit o gjorde så att jag inte var uttråkad...idag då?Idag smsade jag storebroo vid 1000tiden o frågade om han ville åka till Kungsmässan med mig- men då fick man ett surt sms tillbaka "God morgon på dig me"...ja SJUSOVARE! Ursäkta mig att jag är morgonpigg...just idag. Han kom tillslut iaf vid 1300 o vi åkte mot Kungsmässan...haha på vägen så står där en bil vars förare o passagerare verkar bråka för föraren, en äldre tant, verkar slänga ut passageraren- en äldre gubbe...O slänger hans påse o väska på honom o hoppar in i bilen...mer såg vi inte eftersom vi fortsatte köra...Men jag hade glömt min rabattkupong som jag behövde så vi fick vända o köra tillbaks, o då låg bara påsen kvar- o vi hade inte hunnit så långt så det känns som om dom måste ha hoppat in i bilen båda två för ingen gubbe syntes till på tänkbara gångvägar.Spännande med action!


På Kungsmässan köpte jag mina efterlängtade jeansleggins, ljusa sådanna från KappAhl-dom är änna lite schleetna på nått ställe...25%rabatt var det också, där av den viktiga kuppongen- så lite billigare blev det iaf!Sedan visste vi inte vad vi skulle hitta på, jag var egentligen inte alls sugen på att kolla affärer- jag ville bara ha dom jeagginsen...Vi kollade på Gina o sedan kollade jag in på Lindex för att jag visste att dom hade liknande jeaggins där o jag ville veta om jag skulle lämna tillbaks dom jag köpt för att de på Lindex var billigare- men det var dom ikke!Of course blev det ett stopp på EspressoHouse men efter det åkte vi hem igen...Trök. Kände mig fortfarande rastlös, and I still am!, så jag gick ut på en promenad i solen...1 timme blev det...o 4500steg nånting...märkte dock att stegräknaren inte räknar om den hänger uppochner så det kanske var 100steg som inte blev räknade...om inte fler.Hade dessutom på mig mina tygskor bara för att det är vår här i Söder, dock inte på alla ställen så jag blev lite blöt om tårna men det vare värt!



Hare i trädgården           Innan promenad         Efter promenad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0