Wearing my summerdress...

We are each of us angels with only one wing, and we can only fly, embracing each other

Sitter o kikar runt lite på nätet o har hittat ett par fina jeansshorts på ellos.se som jag nog får införskaffa mig nästa löning  (tro nu för guds skull att jag inte har para kvar- jag är bara lite ekonomisk!) då jag såg att min 40%rabatt gäller ända till 31 mars! Mina jeansshorts som jag gjorde själv hemma av ett par gamla jeans var det plagg jag använde mest under sommaren så dom blev schleetna till 1000 så att lägga ut dom 149:- blir mer som en investering.

Idag blev det jobb, längre än planerat men det är vi tacksamma för!Dock fick jag inte betalt för alla timmar då vår bajskommun är dumma i huvudet o säger att eftersom dagis stängde förra veckan, något som KOMMUNEN bestämde, så får vi inte betalt för de övertimmar vi jobbade idag...Eftersom vi redan fått betalt för dom timmarna, genom att få betalt fastän vi inte jobbade...Hänger ni med? Onsdag/torsdag vart det stängt på dagis, pga snö-ras-risken, o jag skulle jobbat 4 timmar på onsdagen o 4 timmar på torsdagen...så jag fick betalt för de timmarna, meen att jag jobbade 7.30-17.30 fick jag idag inte betalt för då kommunen, som var anledningen till att vi stängde- inte jag, anser att vi fått "gratis-pengar"...Det är så j*vla dumt att jag jag vill slå ner någon!Det är inte mitt fel att vi fick stänga, eller att jag inte FICK gå till jobbet...Men det är jag som får betala för det?Rektorn på dagiset ville ju såklart att jag skulle stanna o hjälpa till men jag vägrade stanna gratis i så många timmar!Så nu får jag betalt för onsdag 4 timmar, torsdag 4 timmar o idag 7,5 timmar istället för 4 timmar...så jag förlorar 2,5 timmars lön men sen har vi goa föräldrar där vilket ledde till att jag gick där ifrån 16.45 ungefär...

I morgon blir det också fler timmar, då ordinarie Zeinab är sjuk- så jag tar hennes pass i morgon. O sedan ringde hon nu i eftermiddag o sa att hon blir hemma hela veckan så Malin tog sig friheten att skriva av schemat från väggen o sedan satt hon 45 minuter o försökte pussla ihop så att vi slipper ta in vikarie för henne o så att jag får fler timmar...för fler timmar = pengar o som Pullan skrev...cash is king o jag kan bara hålla med! Hoppas bara de andra på min avdelning gillar förslaget och att det fungerar för vi måste ju ta hänsyn till barn-antalet, men vi slipper ta in en till vikarie o det brukar vara uppskattat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0