Turkey

Vet inte vad jag ska börja med?!Från början kanske?!!

Efter att ha gråtit hysteriskt innan planet lyfte så gick flygresan smärtfritt hela vägen, det var som vanligt lite turbulens på samma ställe det alltid är det (alltså räknat på tiden eftersom man inte kan känna igen platsen, men som alltid ca 1½ timma efter start) o väl framme på Antalya airport gick passkontrollen ovanligt snabbt då dom hade ovanligt många kontroller öppna, sånt älskar vi!Dock tog det aplång tid att att få väskorna, men när dom väl kom så kom begge mina två samtidigt- fick lite panik där o tänkte att jag måste låta ena gå runt ett varv men jag han ändå få tag i båda två för att ena handtaget på väskan låg lite krånligt till så det tog tid innan jag nådde det.

Utanför väntade min pulla Linnea som väntat en timme stackarn!Men tack o tack igen för att du hämtade mig!Tjingsade även på en guide från Holländska företaget på PW som arbetade förra året med o det var kul o se henne det första man gjorde!Världen är fortfarande liten!

Hem till Linneas nya lojman (personalboende) där dom svullade i lite godis som jag hade med mig o jag insåg verkligen att ingenting har förändrats fast ändå allting på samma gång!Jag satt mest o fnittrade påväg hem till henne, o hemma hos henne med- snart skulle jag få träffa min skatt ju!!!Han ringde strax efter 0000 o återigen körde Linnea mig till en affär som han sa låg nära våran lägenhet…Tja jag vet inte, Linnea erbjöd sig att köra oss hela vägen men han sa att det inte var långt.Det var det väl inte heller, men mina väskor vägde 36 kg tillsammans…plus datorväskan o handbagaget…Men jag bar bara det sistnämnda så för min del var det inge problem!Skatts två vänner var med o bar, då han också hade två väskor- dock på hjul (vilket mina inte hade!)

Det visade sig att lägenheten ligger ett stenkasst från där jag bodde förra året och det är otroligt skönt att slippa lära sig nya vägar o område- jag vet redan var dom farliga löshundarna springer o var jag kan låna internet utan att behöva betala (Olive bar in my heart)…Jag hade förväntat mig det värsta med lägenheten men den är otroligt bra!Sjukt bra planlösning o vårat sovrum är gigantiskt, lika så badrummet!Det enda som är jobbigt är att vi varken har spis eller kyl, då spisen inte kommit o kylen vi fick var trasig!Sjukt segt eftersom jag inte börjar arbeta förrän 1600 på dagarna vilket betyder att jag borde kunna ha både frulle o lunch hemma- men men det får funka att gå upp o köpa en burk youghurt varje morgon ett tag nu tills vi får lite pengar o kan köpa oss en EGEN NY KYL!!!

Har hunnit med sjukhusbesök också mina vänner, o när doktorn stack sprutan i skinkan förstod jag att jag verkligen var i Turkiet igen…haha…Skämt o sido!Jag har iaf lyckats få en liten spricka i revbenet efter allt hostande o det kan man ju tyvärr inte gipsa så jag har sjukt ont i vissa stunder medans jag ibland inte känner något alls!Dock gick jag hem ifrån jobbet båda mina 2 första dagar, sjukt dåligt jag vet men första dagen hade jag sååå jävla ont att jag trodde jag skulle dö o dag 2 sa Maria till mig att gå hem för hon såg på mig hur ont jag hade…Det är inte så konstigt kanske men det känns jättedumt att bli sjuk det första jag blir, fast jag har ju inte direkt valt det!Stannar hemma idag med, eftersom förkyldningen verkar ha börjat om o jag är återigen dundertät o snorig…KUL!!!Hittade en vattenkokare på marketen här i närheten så jag köpte den o te så jag iaf kan få i mig varm dricka att lindra halsen med- som förövrigt också är sönderhostad o när jag verkligen tar i o hostar så kommer det upp blod!

Saknar er där hemma givetvis, har dock inte hunnit reflektera över det så mycket eftersom jag fortfarande inte förstår att jag är här- allting känns som en dröm o standar frasen lyder ”det är helt sjukt” o mottot är ”det blir nog bra!”…

Lägenheten vet jag många undrar över- så därför kommer här bilder!Den blir bra när vi får möbler, vilket vi inte har direkt många av nu!Skurade golven i 3 timmar i onsdags morse o i morgon kommer grannens kusin in o mäter upp en ny köksbänk o köksskåp!Kanoners!!!



Nu sitter jag o uppdaterar mig lite om mina bekanats liv, älskar att ni viktigaste som jag inte pratar med har blogg så jag vet vad som händer med er!Får väl se hur ofta det blir uppdatering här, men 1 gång i veckan ska jag väl kunna pallra mig hit innan jobbet- det ligger ju bara tvärsöver åkern, som dessutom är uppkörd så jag kan gå på platt mark utan att oroa mig!

Bilder följer.Har kvar mitt turknummer från förra året, 00905425526814- use it well people!Till min svenska telefon kan ni skicka sms och ringa mig- men jag kan inte skicka tillbaks eller ringa upp er!

Älskar er alla!
Keep rocking


Kommentarer
Postat av: Kristina

Heeeej mumsiga Malin!!



Jag saknar dig redan! va fan har du fått en spricka i revbenet ??!! INTE OK! usch vad jobbigt... Lägenheten ser ju faktiskt helt ok ut tycker jag, men shit vad jobbigt att inte ha varken kyl eller spis! Kändes det ok att vara i butiken den lilla tid du var där ?



Stora kramar från ett sjukt varmt och soligt Göteborg

2010-05-22 @ 13:19:00
Postat av: Emelie

Heej malin ! D verkar ha de bra , hoppas förkylning går över snart :) ha de bra kram

2010-05-24 @ 10:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0