BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN

Idag firar man bayram i Turkiet, en fest som infaller då fastan avslutats.Många är starka och kör all in med fastan, vissa väljer att bryta fastan då det kan bli för mycket, vissa väljer att göra fastan senare och vissa avstår helt.Min pojkvän och hans familj fastar inte men vare sig du fastar eller inte så firar du alltid bayram med världens glädje!

Önskar så att jag kunde vara i Turkiet nu och fira med mina svärföräldrar och alla släktingar.Älskar att åka runt och se hur andra firar och hur de andra lever...Men mest av allt älskar jag att det blir så himla underbar stämmning i familjerna- mest älskar jag mysfaktorn i min familjs stämmning...Man skämtar mer än vanligt (om det är möjligt med mina svärföräldrar som smygtajfsar jämnt), kramas mer och dricker ännu mera cay!Haha.

Dock tycker jag alltid det är så svårt att veta om man skall pussa på den äldres hand eller inte, jag som är "utlänning" kommer ofta undan med den anledningen och kan pusta ut...Men jag vet att ju mer tid jag spenderar hos familjen och ju längre vårat förhållande håller så förväntar sig familjerna runt omkring att även jag skall pussa på handen osv...Nästa bayram skall jag våga ;) (Det är inte svårare än att kolla på V hur han gör, pussar han någon på handen så är det bara att jag också gör det...men det är ingen vanligt sed för mig så därför blir det lite nervöst)

Idag öppnade jag i övrigt cafét på jobbet, gick strålande- ääälskar öppningar!Hatar dock stängningar.Men men det är pengar de timmarna med :P I morgon börjar jag inte förrän 1800 då vi skall inventera hela butiken så det blir 1800-0000...Kul!Tur att jag inte börjar förrän 1500 på torsdag!!!

Nu skall jag duscha och sedan klä på mig mysbrallorna och inta sängen med GossipGirl på tv'n...Skall försöka nå min turk men med tanke på dagens högtid så är det väl smått omöjligt!?!

BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN!
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0