3 dagar & 13 timmar

Oj här har jag inte varit på ett tag!Har varken haft inspiration eller ens ork att ta till orda...Det har väl inte direkt hänt något spännande heller, även om det sällan är späännande saker jag skriver om!



Vad har hänt sedan sist?Jag jobbade i måndags på KyrkDagiset (0900-1600) och sedan vart jag på min turkiska kurs!Den gick bra men jag tyckte det var lite rörigt men tja som jag sa till mina fokes här hemma så kan jag iallafall ha den för att bevara den turkiskan jag redan kan och samtidigt lära mig lite nytt- tror dock inte jag kommer lära mig den turkiskan jag VILL lära mig...Jag är yngst på kursen vill jag lova!Ingen är yngre än 35 (alla förutom 1 kille är över 50) och dom vill lära sig turkiska för att dom köpt hus/lägenhet där nere.Läraren kan knappt svenska, vilket dessa pensionärer gääärna räcker upp handen och påpekar (inte att han inte kan svenska men dom är duktiga på att rätta honom- vilket både är bra och dåligt för det tar väldigt mycket tid från lektionstiden!)Veysel bara skrattade åt mig när jag berättade allting- för givetvis var jag ju tvungen att ringa och berätta för min turk om min turkiskakurs!

Tisdagen spenderades även den på KyrkDagiset (0900-1800) och sedan gick jag hem och dog i soffan av trötthet.Sofias änglar fick jag sett på och sedan gick jag faktiskt och la mig!Ett samtal med min älskade prins blev det såklart med...han ringde till mig för att han saknade mig så otroligt mycket just då!Love.

Onsdagen såg jag fram emot att ha ledig- men när bästaste grannen Linda frågade om jag kunde jobba hos dom (KlockDagiset) så kunde jag ju inte tacka nej!Där blev det 0800-1530 och även en fruuuktansvärd huvudvärk fick följa med hem där ifrån!Senare tog jag tåget till Göteborg och tog en kaffe på Espresso House medans jag väntade på finaste Håkan skulle sluta sitt jobb.Det blev middag och massa prat hemma hos henne och vi avslutade middagen med kaffe och fruktsallad.Det ÄR vardagslyx att faktiskt skära bananerna och apelsinerna i bitar!

Huvudvärken vill veeerkligen inte ge med sig, trots 1 ipren på jobbet, 2 alvedeon när jag kom hem och 2 naproxen vid sängen...så jag gick och la mig direkt bums när jag kom innanför dörren 20-i-9!!!Somnade visserligen inte förrän 20-i-10 men ändå!

Vaknade nu vid 0800 och såg att solen sken idag igen- underbart!Nu ska jag tvätta håret och sedan promenera upp till ÄngDagiset där jag ska börja jobba nästa onsdag!Spännande!Sedan blir det att ta tåget 1402 för att jobba mellan 1500-1900!

Ni ser- det har inte hänt något spännande alls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0