Keep dreaming

Hade återigen världes konstigaste drömmar!¨

Dröm 1- att jag skulle gifta mig på ett stort skepp som vi inte fick ner seglet på.Jag skull dessutom gifta mig med en kille som hette Peter Pan, men såg ut som V.När han kasstade sin lilla kniv som han hade i fickan så gick inte repet runt seglet av och därför åkte inte seglet ner.Men jag började klättra upp i masten som var kanske 8 meter hög och jag grät hela vägen för att jag var så rädd för höjden!Tillslut kommer även V (eller Peter Pan om ni föredrar det!) upp på andra sidan masten och tillsammans försöker vi få ner seglet, men när vi inser att ingen av oss kommer få ner det- vaknar jag.Med känslan jag får i min kropp när jag är på höga höjder- något jag faktiskt inte alls tycker om!

Dröm 2- Jag och V bodde i ett litet schletet hus nere i Turkiet, det var ett typiskt hus ute på landet (påminner om V's mamma och pappas hus) med dålig electricitet och stå-toalett osv...V var tvungen att åka iväg någonstans och jag följde med han till stan, sedan åker jag och köper porslin som jag får i en smal platt kartong.Jättesmidigt.Jag sätter mig på min cykel (som var en liten barncykel och den fiinns i verkligheten och V använden den i sommras för att ta sig tillochfrån jobbet innan han fick moppen) och börjar trampa med den platta kartongen under armen.Cyklar runt, i slöja, mitt i trafiken och vill cykla hem till hans föräldrar men när jag cyklar förbi deras lägenhet så ser jag att dom sitter och äter middag så jag cyklar vidare.Helt galet vad jag cyklade i trafiken- bromsarna fungerar inte heller (precis som i verkligheten) och jag bromsar med fötterna.

Kommer hem till vårat hus igen, där väntar min Fanny och ett barn till- V ringer för att säga att dom ska komma och fixa vårat internet och tv.Yay!Vi väntar och väntar och tillslut kommer en pojk, vääldigt "bögit klädd" i tajta ljusblåa byxor och gul tröja, han har med sig några flaskor som skall fixa det hela.Men han är inte ensam!Han kommer med en norsk tant som i verkligheten är tillsammans med en av mina turkiska arbetskamrater i butiken (Yuksels tant- har glömt av vad hon heter) och vi kindspussas i turkisk stil.Men det visar sig att det skulle kommit en kille till och lämnat något annat än flaskorna så han säger att han får återkomma.När dom ska gå säger tanten att "I morgon ska jag leta reda på Kungsmässan så vi får shoppa lite"...Jag hade kunnat fortsätta sova och drömma vidare på denna drömmen- men jag vaknade tyvärr för att jag behövde gå på toa.Jag låg länge och övervägde för jag kände att jag fortfarande var trött och för att jag ville fortsätta drömma, men tillslut tog kroppen över och gick upp!Tråkigt.

Men drömmarna var roliga iallafall- sista drömmen har massa detaljer som är omöjliga att skriva om här för det får inget sammanhang.Men det som är kul är att allting ser ut som i V's hemby och där jag cyklade i trafiken såg ut som det gör i storstaden närliggande hans by och alla vägar var likadana osv.

Nu ska jag gå ner och mysa med min mamma innan resten av folket vaknar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0