Löning!

Äntligen fredag och äntligen löön!Gött kött om man säger så!Dock är det alltid så jävla tråkigt att den försvinner mer och mer för varje uträkning.Hade räknat med att betala mamma 900:- typ men näe jag hade räknat totalt fucking fel och var skyldig henne 1700:-!!!Jävla roligt.Kul kul!NOT.Det är skit samma för jag haaar mer än väl pengarna, men när man är inställd på att ha en viss summa över efter att mamma och pappa fått sitt så suger det totalt att inte ha kvar den summan!Skit.Nu vill jag inte gå ut i morgon för det suger i snåltarmen som fuck!Och dessutom kom tandläkar-räkningen idag, det där försäkringen jag tecknat (600:- om året) och givetvis har jag pengarna så jag VÄGRAR ta mer "lån" av mamma/pappa så det svider, men jaa jag betalde den idag med.Vuxenpoäng!



Jag menar inte att jag inte har några pengar alls nu, men i morgon ska jag ut m Maxi ganget (Personalfest på Palace här i Göteborg!) och innan dess ska jag hitta en fin billig klänning hade jag tänkt mig- misstolka mig inte, jag har råd till allt detta och lite till men nu när man väl får pengarna man har velat ha sen 26januari så blir man snål som en ål!Hur mycket pengar borde jag ta med mig ut i morgon?Jag har ju sagt att jag inte ska ut o slira efteråt utan bara käka lite middag och så...Middagen och 1 glas dryck får vi on tha house men utöver det då?Nu ska jag också fylla på mobilen med 300:- och räkna med att fylla på busskortet 300:- så det räcker tillochfrån stan på måndag med...Utgifter utgifter.Jag hatar utgifter!Men jag ska inte klaga, I know hur soft jag har det-men ibland vill jag klaga ändå!Fast, nu kom jag på, att lika mycket jag har över denna månaden- lika mycket FICK jag  UT i lön förra månaden!

I morgon blir det Kungsmässan, antingen med lillebror eller alone...
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0