Söndags frukost

Jag vet inte varför söndags frukostar alltid skall vara så speciella och mysiga och fina och harmoniska?Varför kan man inte alltid ha myspys och fint runt omkring frukosten?Givetvis inte när du själv börjar 0700,mamma börjar 0700, pappa börjar 0800 och lillebror börjar 0900...Men ändå- man borde göra mer fint runt omkring sig- för man mår så mycket bättre!Sandra jag veet vad du tänker- jättelätt att mysa med massa fina grejer och ljus och hejohå med en galen vild 2åring springandes omkring bordet!Men man borde mysa mer- och ibland kan jag bli irriterad över att jag själv inte har kontrollen- att jag inte får bestämma fullt ut hur vi ska duka och hur vi ska mysa och greja...Eftersom det inte är jag som 1. betalar ett öre här hemma (tack världens bästa paranteser!) 2. dukar fram 3. bestämmer i detta huset...Punkt 2 kan jag ju givetvis ta hand om, bara det att mamma är väääldigt bra på det hon gör :P

Punkt 3 ska jag väl inte säga att jag "inte får bestämma här" för det får jag ju, som ni vet är jag bortskämd!, men ibland- ofta- sitter jag och läser folks bloggar och alla verkar ha det så mysigt och fint hos sig men ibland undrar jag om personerna i fråga vet med sig att dom skall lägga upp bilderna på bloggen sedan och gör det fint bara för det...Jag menar lägger man upp sin fil såhär fint vaaarje dag eller gör man det bara ibland?Visserligen återkommer det ju- tanken på att om du lägger upp din mat fint, om du sminkar dig varje dag, om du klär upp dig, om du sprayar håret- om du låtsas att varje dag är speciell så känner du dig mycket gladare?


Visst ser det jättegott ut med fil och hallon?Men jag undrar som sagt- är det en "photo fix" eller är det the reall deal?!Nu säger jag inte att personen jag tagit just denna bilden från fixar för bloggen så ni som känner igen bilden från bloggen behöver ju inte tro att jag "hoppar på just henne"!Det är faktiskt mest min avundsjuka som spelar, det är det- jag lovar!Jag har börjat bli riktigt avundsjuk på folks lycka..Hemskt men sant.Åter igen, se på Maria och Zandra, se på Amanda, se på Josefine, se på bror o Madde, se på- tja jag vet fan inte- alla andra 100 par som kommer och handlar av mig på Maxi.Jag vill ocksååååå!Och jag vill nu!Och jag vill med min skatt och ingen annan- jag vill att vårat liv ska börja nu nu nu nu och inte sedan- gaaah!Det är inte det att jag missunnar mina vänner, eller kunder, lycka- gud nej!Ni är värda det allihoppa, men jag vill också ha det såå...Zandra var söt o skrev "din dag kommer" men jag vill ha min dag nuuu!Med lägenhet,inredd precis som jag vill ha den...och mysiga frukostar vaarje dag!

För övrigt så har min familj de bästa helg-frukostarna en familj kan ha!Och alla mina vänner som sovit över hos mig håller med- ingen frukost går upp emot min familjs!Det är jos,oboy,mjölk,kaffe/té,grovtbröd,ljustbröd,skinka,rostbiff,potatissallad/skinksallad/röbetssallad,flingor,fil,yoghurt...Ja listan kan göras lite lång (där / står för "eller" vi har alltså inte allt på samma gång).

Idag ska jag leta utbildningar för inredning tror jag.
Febern är nog kvar i kroppen, känner mig varm igen trots att jag vaknade med normal temperatur i kroppen- får se hur det urartar sig!

Och tack Amanda o Zandra som gör avstamp över att någon faktiskt läser min blogg <3


Kommentarer
Postat av: Amanda

Läser din blogg? Jag lever i din blogg haha. Jag har kanske en gullig kille som jag kan handla tillsammans med men något liv har jag inte- förutom att läsa din blogg. Haha. inte för att det är något dåligt liv inte. Jag förstår exakt hur du menar att du känner. Värdelös och hopplös känsla. Men sen när dagen väl kommer då det är din tur, så kommer du va så sjukt jävla lycklig och du kommer att vara en mycket starkare och bättre människa för att du orkade stå ut och vänta på kärleken :) det kommer vara värt det. Love u! puss

2011-02-06 @ 12:41:01
Postat av: Louise

Malin, uppdrag till dig från mig: Lägg upp bild på din familjs mysiga frukostar, middagar och sånt. Då får jag dessutom lite Sverigekänsla också och det vill jag ha. Så jag får sukta lite.

Tacokvällar, pannkaksdagar, frukostmysis!!

Och sen måste jag säga; Jäklar vad ni ha frukost. Jag kommer kanske förbi en dag och äter hos er hörru, sådär kl 7 på morgonen en dag.



Kram på dig och krya på dig!!

2011-02-06 @ 18:22:38
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0