Tröttast AB

Idag har det inte blivit mycket knappande på datorn då dagiset ringde och frågade om jag kunde arbeta hos dom 0930-1600- och tur som det var så vart jag helt ledig från annat jobb idag så jag tackade glatt ja!Men puh det märktes att det var första dagen sedan i torsdags förra veckan!Är helt slut nu- det är jobbigt att gå hemma i flera dagar och sedan gå till jobbet- bättre att bara jobba jämt jämt!Efter jobbet blev det promenad till ICA, middag här hemma och sedan lite lek med Fanny på andra sidan gatan- lovat är lovat!

Idag på jobbet satt ett utav barnen och fyllde i en teckning och hon fyllde i hela figuren med svart tuschpenna och sedan kom hon till en av oss fröknar och sa "titta fröken- den är svartsjuk!!" Hahah sötaste idag!Annars fick jag reda på hur man gör en ballongtårta; du tar en ballong och blåser upp den-sedan lägger du den på ett kakfat och täcker med massa grädde och sylt och sätter ljus på den så många år han fyller...och sedan PANG när man skär i tårtan så exploderar ballongen och alla på kalaset blir rädda!Kanon-bra!

Jussst det- jag han ju med tandis i morses också!Inte illa sa Gunilla!Tänderna var friska och starka och jag ingår nu mera i tandgrupp 2- då jag får betala 50:- i månaden (eller 600:-/år) och sedan ingår alla undersökningar,eventuella rotfyllningar/lagningar,akuta besök osv...Jag tecknade en slags försäkring serrö!1800:- för tre år, vilket gör att du tjänar minst 100:- för varje vanlig undersökning du blir kallad till en gång om året.100:- är väl inte jättemycket men som i år så var jag först nu för några veckor sedan pga inflamation 500:- och idag 600:-...Betalar jag då 600:- för ett heeelt år...tja I guess u see my point?

NU blir det samtal till militären!
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0