Duktiga mig!


(införskaffades måndags förra veckan nedsatta från 1499-1199-899+15%=734:-)

Härligaste söndagen sedan förra veckan  :D (Var ute på Saltholmens klippor då och frös med fina Håkan och lillebror så hon kunde leka av sig lite med sin kamera!)

Fick en välbehövlig sovmorgon Allan!Vaknade först 0830 men tänkte att neeej jag vill inte och somnade om, hör och häpna!Vaknade igen vid 1000 och åt mitt glutenfria bröd till frukost- älskar det brödet för du känner dig inte alls pluffsig efteråt som du kan göra av vanligt bröd!Och dessutom slipper jag magont- ett stort plus!Dock undviker jag fortfarande bröd, även glutenbrödet- bara när jag vill lyxa till det tar jag fram det ur frysen.Som till en mysig söndags-frukost med familjen.

Efter frukost och "i-ordning-pillande" så åkte jag in till Göteborg där jag mötte upp Linda och Emanuell(-a, som jag råkade skriva i min kalender här om veckan!) Fick köpt mig en brun mascara, brukar inte sminka mig på morgonen när jag går till dagis men jag ser så förbannat trött ut utan mascara så jag köpte en brun, vattenfast, Nivea på Kick's rea idag- (70:- kostade den och kan vara värd att prova!)Brun mascara tycker jag är fint när man inte vill se hårt sminkad ut utan bara lite vardagspigg. Det blev en sallad på Sockertoppen (tror jag det heter?) och sedan tog vi tåget tillsammans jag och Linda- hon skulle jobba, som vanligt, och jag åkte hem och snörade på mig mina nya fina sjuuktbekväma spring/promenad skor!

Har investerat i ett par riktigt bra Nike (Structure Triax 14) skor som kändes som luft när jag knöt på mig dem på Stadium! Jag prövade 2-3 stycken men när jag tog på mig dessa kändes det bara som YES!Jag fick, som ni kanske kommer ihåg, 3 st 10-klippkort på Sportlife av Angelicas pappa i julklapp för att jag i februari skulle haft städat hans lägenhet som han flyttat ut ifrån och av de 30 klipp jag sammanlagt haft tillgång till så har jag använt 8- en enkel mattematik bevisar att gym är verkligen ingenting för mig så jag ville inte lägga pengar på ett gymkort nu när de klippkorten går ut i juni så istället investerade jag i ett par bra hållbara gymnastikskort för utomhusbruk eftersom I love to walk!

I torsdags blev testrundan med nya skorna, nya tightsen, nya armbandet till mobilen och mammi som sällskap- skorna var kanon så idag tog jag samma runda allene och mätte ut den med RunKeeper- 6,83 km visade det sig vara!Göttkött ändå.Det tar 1 timme att ta sig igenom den trots att jag faktiskt idag sprang en del av den men jag springer ju inte direkt i 100 utan i min egna takt...Känns så sjukt bra att röra på sig och man känner sig så JÄVLA nöjd efteråt!Visst är det kanon med gym och att köra gärnet där men det orkar man oftast inte lika länge som att röra på sig utomhus, en promenad i veckan i 6 månader är bättre än gym då och då under 6 månader!Och det kostar ingenting- förutom investeringen i ett par grymme skor!


Nike me!
Sorry för mastodont inlägget <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0