Fredagsmys!

Hualigen va veckan har gått fort!Men skönt att det äntligen är fredag- dock jobbar jag även i morgon lördag men jag njuter av fredags mys ändå!

Veckan som gått har inneburit jobb måndag, tisdag, onsdag och torsdag på dagis- första hela veckan på vikariatet jag påbörjade 1 mars.I onsdags blev det försenad träning med finaFrida (en kollega på måndag-tisdag dagiset) och i torsdags var jag hos min Linda & hennes Emanuell- vi lagade mat (fläskkotletter med potatis o sallad!Kändes ungdomligt-not!) och käkade semlor o bablade på i vanlig ordning.Älskar dig vännen min!

Idag vart det löning- tro ni jag hoppa högt av lycka när jag såg lönen från kommunen?Jag visste ju inte att lönen från vikariatet (började 1 mars) skulle komma redan denna månaden- för jag har alltid fått lönen 1 månad senare...Det jag jobbat i mars trodde jag skulle komma i april.Not.Fick vikariat lönen + lönen från det jag gick extra på dagis i februari + det jag gick extra på Maxi i februari...Yay!

Tog mig i kragen och gick upp till banken och skapade ett sparkonto som existerar i 3 månader, när 3 månader gått så förs pengarna tillbaks till mitt ordinariekonto och jag får skapa ett nytt 3månads konto...Värdelöst!Men skapar jag ett vanligt sparkonto läggs det in på min internet/telefonbank och jag vill inte det för då för jag över pengarna hej-vilt.Har jag pengarna på ett konto som INTE finns tillgängligt utan jag måste gå upp till banken för att få tag i pengarna så gör jag inte slut på dom på samma sätt- för vem orkar gå till banken varje dag?Men jag tror det får bli att starta ett bank-konto hos någon annan bank, utan internet/telefonbank anslutet, istället.För detta kontot kan jag inte nu forsätta föra över pengar till utan jag fick föra över en klumpsumma idag- som nu är fryst i 3 månader...jättemysko men jag kände att jag var tvungen att sätta bort dessa pengarna idag på stört annars vet man inte vart dom skulle tagit vägen!Thats me- men sjukt nöjd och sjuukt många vuxen poäng till mig!

Dessutom har jag betalat el-räkningen och telefonräkningen här hemma- inte illa people!(Något som jag kommer att fortsätta göra istället för att bara betala pengar till mamma/pappa eftersom jag gillar att se vart pengarna tar vägen för jag har ett enormt kontrollbehov)Nu ska jag betala busskort för 500:- och sedan EPH-kortet på 300:-/400:-...Lutar åt 300:- då jag jobbar de flesta helger framöver och inte kommer tillbringa så mycket till på EPH och kan då istället lägga 100:- på ett par nya byxor jag vill ha från KappAhl som kostar 199:- MEN där jag har 25%! Kalas.

Dessutom säger jag bara JOHOOOOOOOOOOOOOOOP till att få tillbaks på skatten!Im in LÖV!Jag kan med gott samvete åka till min pojke i sommar och mysa med honom utan att känna mig dum!Känns underbart kan jag lova!Det blir förhoppningsvis en slant över som åker in på sparkontot när summan väl kommer i mina klor!SPARA SPARA SPARA

Nu blir der rekor, aoli och Så Ska Det Låta <3
Oj oj vad ni fick att läsa (helt ointressant men jag måste ju ventilera med någon så varför inte med mig själv här?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0