Vart tog jag vägen?

Vad hände med mitt GO och mitt NU KÖR VI och mitt FLOO när det gällde jobbandet?Blev jag utmattad på den korta perioden?Nu känns det mest bara jobbigt att jobba, jag är trött och grinig och vill helst bara dra täcket över huvudet och sova bort dagen!Visst är det sååå skönt att ha fasta dagar o tider på dagis men jag blir så bekväm!Jobba 0830-1600 och sedan vara fri från 1600- det är drömmen I knooow men jag blir lat juh!

Jag hör mig själv tänka 1000ggr om dagen "jag orkar inte mer" istället som förrut, innan jag blev bekväm- körde gärnet jämt.Och när man körde gärnet slapp man tänka, för man han inte tänka!Nu tänker jag på allt, 2000 gånger om dagen tänker jag på V och hur mycket jag saknar honom...det han jag inte med när jag jobbade 0745-1530 på dagis och sedan 1600-2200 på Maxi.Tjofftjoff sa det bara!Nu går jag o lallar och leker med dom små underbara och pratar med dom fina fröknarna och har nästan all tid i världen för att fundera över honom, vad han gör och hur han mår osv...Det är jobbigt att ha honom där borta och mig själv här, för mitt hjärta är ju där, där där han är...

Och att gå ner i vikt, tja det verkar dödsdömt för jag har blivit bekväm och orkar inte bry mig trots att jag gråter när jag ser mig själv i spegeln ibland.Jag ääär inte nöjd med min kropp men jag klarar inte av att göra något åt det själv på egen hand.Det går inte.Jag erkänner att jag inte har den karaktären som krävs att låta bli den stora godisskålen som står framme.Och jag vet att jag inte kan begära av mamma/pappa att inte äta sånt framför mig men jag vill så gärna gå ner i vikt men det är inte deras problem att lösa.Nu blev inlägget sådär jobbigt igen.Som jag inte vill att det ska vara- tårindränkta tangenter och snoriga tröjärmar...Jag orkar inte helt enkelt, o idag av alla dagar så får jag inte tag i min skatt för han, vad jag förstod det som, står vakt utanför till klockan 2200.

Ge mig bara lite självkänsla att klara av att stå emot godisskålen eller kakorna så ska jag nog må bättre!
Förlåt om jag blev personlig, men du har valt att läsa MIN blogg ;)


Kommentarer
Postat av: Maria Kusin

Som jag skrivit innan, DU är fin som du är.. Gör inte som jag och kasta bort år av att gå runt och tycka illa om dig själv.. Appropå det där med att äta nyttigt och så.. Jag tycker det blir jobbigare ju mer man tänker på det..Det blir en fixering som förr eller senare misslyckas..Och så sitter man med en hel påse godis på kvällen...

Hur som helst, Jag hoppas du mår bättre idag.. Var rädd om dig!

KRAM MARIA

2011-03-08 @ 08:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0