Wednesday is kind of broken...

Igår var en underbar dag- dock slutade den något mystiskt men innan slutet var den kanon!

Skulle möta upp min fina Isak eftersom jag hade en ledig dag och 12.25 gick tåget till Göteborg- innan dess han min kollega Therese höra av sig och vi har aldrig umgåtts utanför jobbet så det var lite konstig känsla först- men vi har så jävla kul på jobbet så såklart att vi hade lika kul i stan när hon mötte upp mig o Isak!Det blev obligatorisk fika på EspressoHouse Vallgatan och sedan shoppade Therese gärnet!Hon jobbade i Australien för några månader sedan och fick överraskande tillbaka på skatten där ifrån så 5000:- fick hon oplanerat och kände för att sätta sprätt på dem!Dock gjorde hon inte slut på dem såklart- långt där ifrån men hon köpte mycket fint!Bla 1 par skor som jag också vill köpa- nästa lön!

När vi är på väg mot tåget så ringer min telefon KL (kassaledare) står det- och då tänker jag !ja de vill att jag skall jobba i morgon (idag)! men NEJ det var Benjamin som undrade om jag kunde stanna till 2100 istället för 2000 idag (igår)...Men näe jag är i stan nu och sedan kommer en kompis hem till mig för o kolla film...Förstå chocken när han säger "är du i stan NU?Du börjar ju om 10 minuter"...Från NÅGONSTANS har jag fått ett pass som inte jag fått...Det står inte i någon av mina 3 kalendrar...Det är så j*vla märkligt!Jag förstår inte vart den tiden kom ifrån.Men den stod med inne i slussen (där vi har våra scheman) och när jag stämplade in 16.30 (bra där!) så vart jag med på stämpel-klockan...Sjukt märkligt.Men jag skulle jobbat till 20- erbjöd mig att stanna till 21- slutade 22 tillslut...Kan lika väl jobba när jag jobbar.

Så även i morgon, idag är jag 100% ledig, då börjar jag 0700 jobbar till 1500- sedan 1530 skulle jag möta chefen för att lära mig att värva självscannings-kunder och så kör jag 1530 till 2030...Lördag jobbar jag till 1500!

Nu skall jag jumpa in i duschen och sedan in till stan och fika med Isak (jag borde få klippkort på alla fik i GBG!)
I kväll skall jag hem till fina Kristina på middag med lassange och rötjut!
Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0