16-08-12

Het sjukt vad tiden går fort! Här stod vi i juni o sa att "oj det är redan juni snart är sommaren slut"...Nu är vi i mitten av augusti och nu ÄR sommaren verkligen snart slut.

Jag längtar efter hösten. Iallafall den turkiska hösten. September och oktober här nere är underbara. Man kan ha rosa shorts på sig (det går inte nu för svettas man så syns det!), håret utsläppt och converse utan att svettas ihjäl. Man kan tillochmed ha på sig en kofta på jobbet under kvällarna. Åh vad jag längtar tills det inträffar.

Nu sitter jag i skuggan på Troppan, håret är uppsatt, svarta shorts är på och på fötterna har jag mina EccoSandaler. Dock har jag vågat mig på att ha 2 tröjor på mig (det vill säga ett linne o en topp utanpå)- lite lagom höstligt sådär. Veysel frågade om jag inte skulle bli varm sådär- men näe nu är det mitten av augusti så nu är det nog med enkel-tröjade-dagar! Men jo. Jag är varm. Men säg inget till honom.

Har jag berättat att jag plockat bort stygnen i fingret? I förrgår plockades de bort och det har läkt jättefint. Problemet var bara igår på jobbet så drog jag in en påse under såret som fick det att flika sig lite, och idag när jag städade hemma så drog jag i fliken i kanten på köksskåpet. Underhuden är ju läkt- det är bara överhuden som inte fått vara stilla på det sättet som den vill- så idag blev det bandage på igen. Vill inte åka o sy om skiten direkt.

Som ni läste blev det städning i morse, första sedan mamma och pappa var här- alltså typ 15-16 dagar sedan...Tror ni det behövdes?! Skakade mattor o sofföverdrag, dammade och dammsög lister och vrån, tvättade golven och avslutade städningen med att städa mig själv. Skrubbade rent hela mig och gjorde inpackning på håret. Så skönt. Tråkigt att man redan nu svettats så mycket att den fräscha känslan är borta.

I morgon är vi lediga. Då skall jag ställa klockan på 09.00 för 09.30 skall jag möta Denise vid hamamet för att promenera till Golden* där hon skall bränna lite fläsk så hon är brun tills hon åker hem 06;00 lördag morgon :( :)

Nu blir det glass!
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0