Friiiiii like à börd

Vaknade runt 10tiden o låg brevid en snarkande och whiskyluktande skatt och läste till 11tiden. Skatt hade varit hemma hos sin bästa vän hela natten och druckit whisky tillsammans med ytterligare en barndomsvän som han inte träffat på 2 år så jag lät han sova till 12 när frullen va klar. Vi käkade i hettan och strax innan 13 körde han mig till stranden medans han åkte med en arbetskollega för att inhandla kläder åt lillkillen. Han knappt upp ur vattnet och ner på solstolen förrän skatt kom tillbaka och joinade mig. Vi solade lite medans vi inväntade drogen (ice tea) och sedan befann vi oss på våran madrass långt ut i vattnet i kanske 1 timma. Fy fan va varmt det var. Är! Det enda som fungerade va art vara i vattnet. Men inte mig emot att ligga på skatts mage på en luftmadrass ute bland vågorna- kan vänja mig vid det ;) På väg hem köpte vi på oss varsin glass och mera ice tea och sedan upptäckte vi att vattenspridarna var igång i refugen utanför vårt hus så först började V köra runt runt refugen för o svalka ner oss- när vi sedan parkerade moppen så sa jag på skämt att vi borde hoppa bland vattnet då vi redan var pisseblöta. "I was thinking the exact same thing". Haha det var serriöst nått av det roligaste jag gjort. Kände mig som 5 år igen! Det enda som saknades var bikinin och pussandes bland det iskalla vattnet- något som man kanske inte grejar med mitt på gatan så att alla grannar kan se. Haha vilken chock turktanterna skulle få- kanske inte av pussandet men om jag bara hade bikini på mig mitt på gatan! Haha. Glassen höll nästan på att smälta kom vi på och rusade upp i lägenheten för dusch, lite mat, kaffe och glass. Låg och halvsov på soffan när jag fick världens bästa sms! "Bädda sängarna nu är vi på gång!!!"LYCKA VILL JAG LOVA!!!! Mamma,pappa o Fredrik kommer nästa lördag och stannar 2 veckor!Att dem dessutom skall bo hos oss gör det hela ÄNNU bättre då vi kommer få massa mer tid med varandra. Hela Veysel sken upp när jag svarade "This Hotel" på hans fråga "witch Hotel Will they stay at?!" Vi är lika glada båda två!!! Hoppas bara det blir lite svalare för annars kommer dem flyta bort här nere haha! Idag är det extremt varmt och de varnar för att gå ut i solen lördag/söndag så det är väl tur att man jobbar då ;) När vi degat färdigt i soffan igår blev det middag med ett par bekanta (gäster på Cinar) på våran restaurang och sedan intag av ett glas vin på en annan närmre hotellet. Det var riktigt trevligt och vi pratade massa om Sverige och Göteborg- helt underbart att höra att de också tror på att det går vägen för oss. Nu sitter jag vid Kings corner på Tropic Bistro och lånar internet. Skatt åkte tidigare till jobbet då ytterligare en lillkille slutat jobba så jag har massa tid att slå ihjäl innan klockan blir 1530 (turk tid.Nu är klockan 1400 här)!!! Det var för jävla varmt för att promenera hit så jag tar hellre smällen att sitta här i skuggan. Dessutom har jag aphostan delux så jag går på hostis vilket gör det ännu mindre kul att promenera långt. Herregud vilket inlägg det blev. Förmodligen kommer inte radbyterna med heller så allt blir i en enda lång text. Jättekul för er att läsa. Men inte mitt fel so Im sorry! Nu- ice tea intag. Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0