Hejja mig!

Datorn är startat igen. Andra gången på kort tid. Hejja mig1! Hade fått ett erbjudande på en lägenhet som vart tvungen att ansökas om idag om jag var intresserad och hyran var mer än ok för en 2a så jag klickade på SÖK :D

Nu sitter jag här på golvet och funderar på vad jag skall göra- kroppen vill nog sova men jag misstänker att min kärlek kommer få arbeta sent idag igen och jag vill bara få reda på om det är så eller icke innan jag lägger mig i sängen- risk finns att jag somnar!

Idag började jag en halvtimme tidigare för att damma takbalkarna i caféet inför hälsovårdsmyndigheternas besök i morgon. Spännande.Hejja mig2! Och ofta dem kollar takbalkarna.Jätteofta. Men men. Nu är det gjort och det behövdes verkligen!Höll på och nysa i evigheter då stora dammkakor regnade ner över mig. MYSIGT!!!!Dessutom hade jag upplärning med Hanna som jag tyckte att jag skötte extremt snyggt med tanke på hur lite jag arbetat där sedan jag kom tillbaka- hejja mig3!

Direkt efter jobbet kom Madde och hämtade mig och så svängde vi inom här hemma så farmor fick pussa lite på bebisen och sedan till storebrors jobb och hämtade upp honom. Hemma hos dem dog jag i soffan och kände mega-migräns nerven från nacken börja pulsera så jag tog två alvedon och nu känner jag inte av det alls...Peppar peppar.

Promenerade hem i regnet (Hejja mig4!)  med lovikavantar och paraply och fisksoppa till matlåda i morgon!Mums.
Jag har ju lovat mig själv att verkligen satsa på träning och leva nyttigare- så trots att jag lämnade sängen 0615 i morse, jobbade hela dagen och preciiis hade ätit så ställde jag mig på crossen och körde 30 minuter (Hejja mig5!)- dock med 10 minuters "intervaller" för att överleva. Haha! Märks att jag inte tränat "så hårt" på länge! Men again- peppar peppar så känns inget i knäet som kändes i måndags efter 9km med Madde...Vi får se i morgon!

I morgon kör jag bara 15-22 så jag har sovmorgon <3
I Turkiet gck en reklam på tv, där typ regeringen (vet inte hur jag skall förklara annars) uppmanade folk att röra på sig 30 minuter varje dag- lunka, powerwalka, spring, cyckla...you name it- och de avslutade reklamen med i princip  "det är bara 30 minuter av ditt liv- 30 minuter du vet att du har!"

De orden hade jag i huvudet hela tiden jag stod på crossen idag. Kan jag så kan du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0