Jobbajobbajobbajobbajobba


Ja mina vänner- jobbar är det jag gör. Sedan tar jag på mig myskläderna och sätter mig framför tvn. Mega kasst. Men jobba 930-1930 och sedan gå ut o gå är döden. Mina fötter dunkar redan efter att ha stått och gått från 12-1930. Så jag sparar på bena lite- skall ju jobba några år till. :P

I morgon jobbar jag igen- bara till 18 men när jag kommer hem SKA jag gå ut och gå- om det inte regnar, då kör vi första omgången på crossen...Måste börja mjukt för knäet skull.

Har försökt hålla mig undan ifrån socker så gott jag bara kan sedan i måndags och vad jag vet och tror har det gått bra- jag tänker varje kväll igenom vad jag ätit och inget jätteonyttigt har slunkit ner! Jag tillåter mig såklart frukt och grönsaker (som typ majs) trots att alla säger att det är SÅ mycket socker i vissa av dem- ja men naturligt socker och sockertyp som kroppen kan göra av med.Dock känns det inte förjävligt i kroppen som jag brukar så därför är jag misstänksam till att jag kanske får i mig massa socker trotsallt eller om jag bara är så målmedveten att det inte ger mig svettningar och mer huvudvärk än vanligt :) Sedan äter jag köttfärs trots att Viktväktarna skriiker att köttfärs inte är nyttigt. Nej det är inte jättenyttigt men bor man inte själv och kan laga exakt vad man vill så äter man det världens bästa mamma lagar. Och sen vill jag inte dra det hela till extrem gräns- bara göra min kropp en tjänst. Som att jag tex inte åt någon pasta till köttfärsen för min mage tackar mig- och som att jag till min och Maddes dunder lunch igår (onsdag) inte åt utav det goda brödet hon köpt till laxen, fiskbiffarna, qinoan, avokadon, keson och salladen...Jag dör av tanken på hur god den var. :)

I övrigt är allt som vanligt. Jag och Veysel har kommit en bra bit på vägen med våra Sverige- planer. Vi skickade ju hans ansökan 31/8, dagen innan jag åkte hem, sedan 3/9 kompleterade jag med min del och 6/9 fick vi mail från svenska ambassaden i Istanbul ,som vi valt att söka hos, att det är dags att ringa till dem och boka intervjutiden som han måste gå på. Detta gjorde vi i måndags-10/9 och fick tyvärr vänta tills den 27/11 vilket är en lång väntan men eftersom säsongen går mot sitt slut nere i Turkiet så är det massor som söker visum till Sverige med sina kärlekar.

Igår ringde jag till Migratonsverket här i Sverige för att fråga lite frågor då jag har kontakt med en tjej i Malmö som både fått handläggare INNAN intervju (det delas normalt inte ut förrän efter) och som genom sin handläggare fått byta från Istanbul till Ankara för att tiden för intervju i Ankara fanns tillgänglig tidigare. Blev såklart avundsjuk och ringde för att fråga hur det kan vara olika i samma typ av ansökan. Fick pratat med världens trevligaste kundservice-tant och hon sa att vi blivit tilldelade en handläggare men att man inte ger ut nr och namn innan intervjun är avklarad- sedan tyckte hon att jag skulle ringa och fråga min handläggare om vi fick byta till Ankara- då våran 3månaders gräns går ut 30/11 så tyckte tillochmed kundservice-tanten att intervjun låg nära gränsen.

Ringde vår handläggare som i sin tur berättade att man inte får lov att göra så- enligt lag och att det bara kan komplicera hela ansökan. Hon bad om ursäkt för orättvisa i systemet och sedan pratade vi lite allmänt om hur det går till och vad som "krävs" för att få ett nej typ. Man skall aldrig bli för kaxig som hon sa (först om sig själv när hon mer eller mindre lovade att vi skulle ha ett svar inom vår maxgräns då jag påpekade att det bara var 3 dagar mellan intervju och 30/11) när jag sa att "jaha men då känns det inte som vi behöver oroa oss"...Hela samtalet känndes som om hon ville säga att "Klart ni får godkändt" men inte får lov att säga de orden- förstår ni hur jag menar?Kändes vart fall jätteskönt efter att ha pratat med henne och hon var verkligen en kanongo tjej- kanske blir en blomma med bud om vi får komma hit :)

Förlåt för masstodont inlägg men jag har ju min lilla dator igen efter att inte haft användning av den i typ 6 månader så det är en dröm att kunna skriva skriva skriva hur mycket som helst.

I morgon jobbar vi igen som sagt- men vi kör bara 930-18 och sedan är jag än så länge (hoppas att det ändras!) ledig på lördag och söndag.

Nu skall jag läsa min nya bok Egoboost av "BlondinBella"- kände att jag behövde bli lite peppad istället för deppad och den kostade mig 49:- så varför inte :)

Ha en fin kväll. Och krya på dig Amanda <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0