"Det är min tur nu..."

Har gått och sjungit reklamen på Triss hela kvällen med ett leende på läpparna! Nej jag har inte vunnit på triss- men nästan!

Jag har en liten vän, hon gick i min parallell klass på gymnasiet, vi var inte mer än klasskompisar- ingen jag skulle kalla "vän" egentligen. Linda Robertzon heter hon.Men nu står jag i tacksamhet till henne. För ett tag sedan ville hon hyra ut sin etta i Frölunda men då var jag osäker på om jag vågade skriva kontrakt ifall Veysel inte skulle få komma- så hon gav den till en annan. Såklart.

Nu hade hon i sin tur en vän, Karin, som ville hyra ut sin etta i Frölunda. På 38 kvm. I samma byggnad som sjukhuset i Frölunda. Preecis på torget alltså. För 4000:-. När Robertzon såg detta på Karins FB skrev hon till mig och frågade om jag var intresserad. Öh ja?!

Karin i sin tur skrev till mig, och fram o tillbaka så bestämde vi tillslut att jag skulle få se lägenheten idag och om "hon gillade mig" så var lägenheten min! Tror ni jag vart nervös? Kändes som jag skulle på arbetsintervju i dag när jag var på väg haha!

Robertzon hade tydligen "skrivit massa gott" om mig så hon hade mer eller mindre bestämt sig för att ge den till mig och redan skrivit kontraktet klart så det bara varför mig o läsa och skriva under. So I did.

Från 2013-03-01 till 2013-09-30 (förmodligen med chans till förlängning) bor jag i Frölunda! I en egen lägenhet. Visserligen bara en 1a i "svart andrahand" men FY FAN vilken total lycka!

Bästa start på denna vecka i måndags, och bästa avslut på samma vecka...


Kommentarer
Postat av: Maria Kusin

Vilken turvecka du haft. Grattis till er båda. Kram Maria

2013-02-02 @ 10:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0