DÖDA INGA SPINDLAR!

Nej för Guds skull döda inga spindlar! Jag är ledig mån-ons och enligt SMHI verkar det lovande väder för alla dessa dagar! Och så vill jag att det förblir.

Sitter på balkongen och dricker morgonkaffet till skatornas vackra sång...erm...

Idag skall jag packa picknick korgen och när Veysel kommit hem från skolan skall vi ta oss till Botaniska trädgården och kanske Slottskogen alt Saltholmen beroende på vad vi känner för. Det kan hända att vi åker till Ikea för o köpa en hylla till balkongen med! Vi får se helt enkelt. Aktivitet efter väderlek ! Men just nu är det Botaniska som gäller.

Veysel är verkligen superduktig, jag vet att det låter som skryt, han har klarat av sin svenska kurs och började idag på nästa steg. Dessutom går han till jobbet direkt efter skolan tis,ons och fredag,lördag när han är ledig från skolan jobbar han 9:30-23:00 (nån gång senare, nångång tidigare) Jag vet att jag också jobbar långa dagar ibland men tänk er då att jobba på ett helt nytt jobb där ingen riktigt pratar varken svenska eller engelska och ingen annan har jobbat i restaurangkök innan !?!
Nog "skrötet" om honom.

Nu skall jag hänga tvätt nr2 och hoppas på att storebror och Olivia vaknar snart så jag kan gå o låna deras kylbag!

Ses på Ikea! (Omvänd psykologi för o lura solen ;))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0