Glad påsk!

Här sitter jag på Mölndals station och skall iväg till jobbet. Jobba lite extra för Alex som ville vara ledig, den tackar vi för!

Allt här går bra, Veysel är så duktig och har redan bara efter 1 månad här varit på 3 arbetsintervjuer och nu tor-sön provjobbar han på en bar vars ägare är kompis med Jocke (Fannys pappa) och i nästa vecka får han besked med 100% om han får ett annat jobb. Nu är det 99% att han får det, och förmodligen får han jobb där han provjobbar så då är bara frågan vem som kan ge honom det bättre- både tidsmässigt och betalt.

SFIn har börjat också, Svenska för invandrare, där han går varje mån-tor tror jag det var. Antingen 8:30-11:50 eller 12:30-15:50, därför hoppas jag på nått sätt att han får det jobbet som skulle höra av sig nästa vecka då han där inte slutar senare än 22:00, där han provjobbar slutar han ibland 00- men förmodar samtidigt att det bara är på helgerna. Lite dåligt tycker jag dock att det är för på provjobbet har inte chefen suttit ner och pratat med honom och det stör mig lite.

Själv lever jag. Jobbar o jobbar. Och har förbannat ont i ryggen. Smärtan gör att jag sover APdåligt och vaknar stup i kvarten. Dessutom har den gått ut i bröstet och muskeln mellan bröstet och armhålan om ni förstår? Men det går väl över en vacker dag.

Åkte förbi ett hus här i Mölndal nyss där massvis av krokusar hade slagit ut i olika färger- är det vår då? Hur glad som helG blev jag iaf!

Nu blir det jobb 11-17 och ikväll kommer världens bästa Isak o myser hos mig!

Glad påsk ni fina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0