Mitt mest ärliga inlägg

Idag är jag på den vikten jag drömde om att vara när jag började på gymnasiet. När jag gick ur 9an vägde jag 120kg,något nästan ingen vet...idag väger jag 90. Då var detta en drömvikt- 30 kg från hur stor jag en gång varit...idag stävar jag efter 80- 10kg från min förra drömvikt. 

Jag har lärt mig en sak i livet och det är att vi aldrig kommer nöja oss. Det gäller allt i livet. Jobbet, huset,håret, solbrännan, vikten...Därför har jag lärt mig också att inte sätta för stora mål när det gäller just min vikt- för når jag dom inte så tappar jag motivationen och puff så är jag uppe på 120kg igen. Nej- nu stävar jag att nå 87kg (egentligen 85 men 87 är 10kg under min startvikt hos VV)...Jag är praktiskt taget 3kg från att nå min drömvikt. Jag vet att jag vill lägre ner- på en mer "safe-vikt" där jag känner att jag har kontroll och där det inte gör att jag går upp 1kg under 2 veckor i Turkiet för att jag är ändå långt ifrån min startvikt. 

Det handlar inte om vad ni andra tycker, det handlar om hur jag mår. Att jag mår bra i min kropp är det viktigaste för mig, för mitt liv skull. För min vardag med Veysel, för vår framtid ihop. För våra barns skull gör jag det här, för min kropps skull gör jag det här. Jag vill kunna springa efter min lilla Efe utan att få ont i knät pga viktbelastningen. Jag vill kunna, förlåt mamma, ha sex med Veysel utan att känna mig tjockare än Veysel.

Jag vill kunna älska mig själv.
<3

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du är så duktig och klok älskade vän! Jag är stolt över dig💕

2014-01-25 @ 23:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0