Dagen "jag plussade"

23/11- en måndag jag sent kommer glömma. Jag hade sen några veckor tillbaka haft nått som liknande mensvärk i tjejmagen men varit SÅ glad då det närmade sig "datumet då min mens brukade komma" (innan p-piller fick jag mens fr 20-27 av varje månad). Jag var överlycklig över att få känna mensvär igen! Haha- första tjejen som blir glad över mensvärk.

Iallafall- det var måndag och jag skulle till barnmorskan för att göra ett vanligt cellprov och först kvällen innan tänkte jag "tänk om det inte är mensvärk, tänk om jag är gravid. Men för att bli gravid måste man fått mens så nej Malin- det är bara mensvärk"...

Kom till mvc här i Lindome och bad barnmorskan vara lite varsam då jag "hade mensvärk". Självklart säger hon och vi börjar prata om att vi försöker, att jag slutat med ppillrerna för en månad sedan ca och att jag med spänning väntar på mensen. 

Då säger hon "men man måste inte få mens innan man blir gravid, det är väldigt vanligt att man inte får det faktiskt"...O pratar vidare. Men dom orden ekar i mitt huvud samtidigt som hon säger "är du säker på att du har mensvärk?" Vad vet jag? Jag har inte haft mens på 7 år så hur ska jag kunna veta exakt hur mensvärk känns? Än mindre veta skillnaden på mensvärk och gravidvärk!!? 

"Har du gjort nått test?" Nej- eller ett direkt efter jag slutade med ppillrerna för jag hoppades lite för mkt men efter det bestämde jag mig för att inte köpa test efter test för jag vill inte att det sätter sig i huvudet. Jag ville vänta tills mensen kommit igång. Dessutom kostar test massa pengar.

"Du vet att du får göra gratis här? Vi kan göra ett nu om du vill så vet du ju om du står på 0?!" ALLVARLIGT- HON KAN JU INTE SE GENOM ATT TITTA MED BLOTTA ÖGAT ATT JAG ÄR GRAVID tänkte jag samtidigt som en bubblande lycka börja sjuda i huvudet. LUGNA DIG MALIN-DET FINNS INGEN CHANS ATT HON KAN HA SETT DET. 
"Jag säger till tjejen i receptionen att göra iordning ett test"...

Fick en mugg och blev visad till toaletten. Leendet o nervositeten var total samtidigt som tanken "nej hon kan inte ha sett det" ekade i huvudet. Ute från toaletten ropar receptionisten på den barnmorska som hjälpt mig, hon kommer och säger "jag vill se hur hon går till väga det var så länge sedan jag såg ett gravtest"...Jo tjena tänkte jag- hur många gravtest har hon inte sett i sina dagar. Dom tog min mugg, bad mig sätta mig ner och gick in i ett rum brevid.

"Oj vad fort det pluset kom" hör jag inne från rummet. PÅ SJUKHUSET BETYDER PLUS NEGATIVT PÅ SJUKHUSET BETYDER PLUS NEGATIVT- ekade i mitt huvud.
"Ja men vi måste vänta 3 minuter"säger receptionisten och båda kommer ut utan att röra en min.Receptionisten börjar ta mina uppgifter och äggklockan ringer och hon vänder sig mot mig och frågar "Vad vill du att det ska visa?" 
ETT PLUS SÅKLART!!! 
"Ja men då ska vi inte hålla på det längre, grattis Malin du ska bli mamma"...

Och där kom tårarna. Jag grät så jag skakade. "Du gråter väl av glädje?" frågade dom om och om igen...JAAAA JAAA SÅKLART!!! Linda var den första jag ringde. Veysel jobbade och sånt här berättar man inte på telefon. Jag var i chock. Hemma väntade ett clearblue- jag köpte ett pkt med 2 tester i där direkt efter jag slutade med ppillrerna och någonstans trodde jag inte på deras test. 

Så jag gjorde det- testade mig igen. 


Dessutom ville jag använda det för att visa Veysel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0