En saknad vän!

...här om dagen fick jag panik sug efter kaffe. Huvudvärken hade satt igång och allt jag ville ha var kaffe. Jag har inte kunnat dricka kaffe sedan vecka 9 och jag som förr drack 3 koppar om dagen minst tyckte det var jättejobbigt! 

Kroppen har vant av sig vid att inte dricka kaffet men istället har jag druckit Cola, vilket jag egentligen inte vill för jag har klarat mig så länge utan den skiten i kroppen att det gjorde mig arg att jag ville ha Cola igen. 

Men så här om dagen- kom jag på att vi har en Tassimo liggandes och till den har vi lite godare kaffesorter som Caramell latte...provade en sån och till min glädje fick jag i mig en sån utan att må illa! Igår på jobbet provade jag också en latte- dessutom har jag aldrig gillat dom riktigt 100 men kors i taket så kunde jag dricka upp den med!

Det är faktiskt mest på morgonen jag saknar att dricka kaffe så jag tänker fortfarande bara hålla mig till 1 kopp då- jag vet att man inte ska dricka för mycket kaffe när man är gravid så 1 kopp om dagen kan förhoppningsvis hålla mitt begär stilla- äntligen morgonkaffe igen! 


Idag gick vi in i v17 och magen växer mer och mer- inte jättestor skillnad mellan veckorna än så länge- men hallå statistiken på appen säger "40,4% av graviditeten har passerat"...hur konstigt känns inte det? 16 dagar kvar till rul <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0